وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 23:12   |   کد مطلب: 10892
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اسدآباد با اشاره به اینکه سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه هنوز تامین نشده است گفت: امسال هم این کارخانه بهره برداری نمی شود.

به گزارش نافع، علی اسماعیلی افزود: عملیات تغییر خط تولید کارخانه ذوب آهن به فرومنگنز به اتمام رسیده و پس از دوسال تلاش برای تامین سرمایه مورد نیاز برای خرید مواد اولیه مدام به درهای بسته می خوریم و هنوز موفق نشده ایم.

وی تصریح کرد: برای تامین سرمایه در گردش این کارخانه از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده و به بانک صادرات ابلاغ شده است اما بعلت سختگیری های بانک تاکنون نتوانسته ایم وثیقه های لازم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: سرمایه اولیه کارخانه توسط بانک ملی تامین شده و تمام ملک و تاسیسات در گرو این بانک است و اگر بانک صادرات نوع وثیقه را تغییر دهد امکان اخذ این تسهیلات و خرید مواد اولیه را خواهیم داشت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی تنها امید ما راه اندازی کارخانه های کنستانتره و گندله سازی شهرستان است که پس از تولید محصول و سودآوری آنها بتوانند مشکلات مالی ذوب آهن را برطرف کنند و کارخانه به مرحله تولید برسد.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن گفت: با وجود قولهایی که برای افتتاح این واحد صنعتی در سالجاری داده بودیم اما با شرایط فعلی و فرارسیدن فصل سرما امکان راه اندازی کارخانه تا پایان سال مقدور نیست.

عملیات ساخت کارخانه ذوب آهن اسدآباد از سال 73 آغاز و در سال 91 با ظرفیت 70 هزار تن شمش چدن بهره برداری شد و پس از 3 ماه بعلت نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل و سپس برای تغییرخط تولید آن به محصول فرومنگنز اقدام شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما