وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 18:25   |   کد مطلب: 10867
عقب ماندگی همدان به دوران پس از جنگ مربوط است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل عقب‌ماندگی استان همدان اختصاص نیافتن اعتبارات بازسازی پس از دفاع مقدس است، اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی، استان همدان تمام‌قد در دفاع مقدس حضور داشت اما پس از پایان جنگ اعتبارات بازسازی را دریافت نکرد.

به گزارش نافع، ابراهیم کارخانه‌ای با بیان اینکه سرانه بودجه عمرانی در استان همدان 2.2 درصد کل کشور است، افزود: تأمین آب شهری و تصفیه‌خانه شهر همدان از مسائل اساسی استان به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنایع آب‌بر به پساب وابسته شده، تصریح کرد: نیروگاه شهید مفتح با 22 حلقه چاه باعث افت منابع زیرزمینی در منطقه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه 28 درصد جمعیت کشور در روستاها حضور دارند، ادامه داد: در استان همدان 42 درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به آنها مبذول داشت.

وی خاطرنشان کرد: 32 هزار روستا در کشور وجود دارد که در فاز اول آن در 13 هزار روستا طرح هادی روستایی انجام شده و باید سرعت بیشتری درباره اجرای طرح هادی روستایی انجام داد.

کارخانه‌ای تأکید کرد: برای احداث زیرگذر غربی و شرقی همدان باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود، چراکه همدان محور مواصلاتی غرب کشور است.

 

دیدگاه شما