وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 18 آبان 1393 ساعت 13:25   |   کد مطلب: 10751
 سود اصلی مذاکرات عمان  برای آمریکاست/ برای دولت‌مردان ایران دعا می‌کنیم
توافق در مذاکرات مسقط به سود همه و بیش از هرکس به نفع دولت آمریکا خواهد بود.

به گزارش نافع، یک کارشناس مسائل سیاسی در استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: آمریکا به جامعه جهانی و ملت خود قول داده که با ایران رابطه دوستانه برقرار کند و اگر این توافق حاصل نشود؛ جامعه جهانی آمریکا را مقصر می‌داند.

محمود قاسمی تصریح کرد: ایران در یک و سال نیم گذشته، همه تلاش‌های لازم را برای شفاف‌سازی و جذب اعتماد آژانس هسته‌ای انجام داده است و در صورت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات، جامعه جهانی آن را مقصر نمی‌داند.

وی اعلام کرد: اگر لابی صهیونیست‌ها کارشکنی نکرده و روند مذاکرات به صورت منطقی ادامه یابد به سود ایران، آمریکا و منطقه تمام می‌شود، اما اگر کارشکنی کند؛ نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان از آرمان‌هایش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور و نیاز کشور به ظرفیت 190 هزار سویی در بحث غنی‌سازی اورانیوم افزود: درواقع این همان 19 هزار سانتریفیوژ است که در حال حاضر وجود دارد و فرمایشات حضرت آقا، ادامه مسیر را برای دولت‌مردان به صراحت تبیین کرده است.

وی اظهار داشت: برای دولت‌مردانمان دعا می‌کنیم که بتوانند بازی سیاسی را در مذاکرات مسقط به نفع ایران پیش برده و با حفظ اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی به توافق مناسبی با آمریکا برسند.

قاسمی بیان کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها نیز قدر این فرصت را بدانند چراکه در بین کشورهای غربی، بیشترین چالش را با آمریکا داریم.

وی با تأکید بر ریشه‌دار بودن چالش بین ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: برخلاف تصورات خوش‌بینانه برخی روشنفکران ایران، مشکلات ما با این دولت، تنها یک سوء‌تفاهم ساده و قهر نیست که اگر لبخند زدیم و دست دوستی دراز کریم برطرف شود؛ بلکه اختلاف بر سر ارزش‌ها و استقلال سیاسی است.

گفتگو از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما