وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 18 آبان 1393 ساعت 09:13   |   کد مطلب: 10736
خصوصی سازی استخرها لطمه بزرگی به این رشته در همدان واردکرد
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان گفت: بحث خصوصی سازی استخرها لطمه بزرگی به این رشته در همدان وارد کرد و باعث شد که کم کم شنا استان با افت مواجه شود .

به گزارش نافع، محمد صادق بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت ورزش شنا همدان اظهار داشت: روزگاری همدان قطب شنا و شیرجه کشور بود و رکوردهای ملی به دست همدانی ها جا به جا می شد.

وی افزود: بحث خصوصی سازی استخرها لطمه بزرگی به این رشته در همدان وارد کرد و باعث شد که کم کم شنا استان با افت مواجه شود وقتی امکانات سخت افزاری در حوزه شنا وجود ندارد مشخص است که ورزشکاری ارتقا پیدا نمی کند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان با بیان اینکه اکثر استخرهای همدان خصوصی است، گفت: این استخرها هیچ کمک به عرصه ورزش شنا استان نمی کنند و بخش خصوصی دامنگیر ورزش شنا، نه تنها در استان همدان بلکه در کل کشور شده است.

بختیاری عنوان کرد: مسئولان استان فکری به حال ورزش شنا همدان کنند تا بتوانیم دوباره به جایگاهی که در گذشته داشتیم بازگردیم.

وی با اشاره به شهرستان های فعال استان همدان نیز گفت: شهرستان های رزن، ملایر، تویسرکان و کبودرآهنگ از هیئت های فعال استان همدان هستند اما این معضل در شهرستان ها هم وجود دارد و نباید انتظاری از شهرستان ها داشته باشیم.

بختیاری با اشاره به بحث مربیگری و داوری شنا استان بیان کرد: ۴۵ داور از بانوان و ۶۰ داور از آقایان در استان فعالیت می کنند و نزدیک به ۱۰۰ مربی شنا مسئولیت آموزش این رشته ورزشی را بر عهده دارند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان عنوان کرد: برگزاری کلاس های مربیگری و داوری را در اولویت دستور کاری هیئت قرار داده ایم تا بتوانیم سطح مربیگری و داوری استان را افزایش دهیم.

دیدگاه شما