وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 08:41   |   کد مطلب: 10593
بررسی سفر هیئت فرهنگی ایران به آمریکا در مجلس/نتیجه را به مردم گزارش می دهیم
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این موضوع که تصمیم مسئولین در این خصوص برای ما روشن و مشخص نیست گفت: ما با کشور آمریکا بحث فرهنگی نداریم؛ چرا که فرهنگ آمریکا یک فرهنگ خشونت، جنایت، زیاده خواهی و تجاوز است.

به گزارش نافع اسماعیل کوثری درگفتگو با خبرنگار راه دانا، در خصوص اعزام هیئت فرهنگی به آمریکا و ذوق زدگی رسانه‌های غربی از این ارتباط فرهنگی میان ایران و آمریکا، اظهار داشت: این موضوع قطعاً توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین مربوطه در وزارت ارشاد حتماً باید به مجلس آمده و گزارش‌ها و توضیحات لازم را در این خصوص ارائه دهند که بر چه اساس و سیاستی این اقدام صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این موضوع که تصمیم مسئولین در این خصوص برای ما روشن و مشخص نیست گفت: ما با کشور آمریکا بحث فرهنگی نداریم؛ چرا که فرهنگ آمریکا یک فرهنگ خشونت، جنایت، زیاده خواهی و تجاوز است.

کوثری تأکید کرد: تیمی که از وزارت فرهنگ و ارشاد به امریکا رفته است، باید بیاید و گزارش بدهد؛ مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود که نظارت است، این موضوع را دنبال کرده، به آن رسیدگی می کند و نتیجه آن را به اطلاع مردم می رساند.

وی ضمن اشاره به اینکه تا کنون چنین موضوعی را در کشور نداشته ایم که با آمریکا رابطه فرهنگی داشته باشیم خاطرنشان کرد: این به آن معنا نیست که ما از مذاکره و بحث کردن درباره مسائل فرهنگی ترس و ابایی داریم اما هدف این تیم و گروه باید مشخص شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی نسبت به موضوعات این چنینی در وزارت ارشاد حساس است و قطعاً نتایج این بررسی ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما