وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 آبان 1393 ساعت 13:20   |   کد مطلب: 10583
وقتی فردی طوری نشسته که یک پا را روی پای دیگر انداخته و یک پا را در هوا تکان می دهد پیام این است: من حوصله ام سـر رفته. حـرکات نـشـانـگر گـریز است اگرچه بدن فرد ساکن و بدون حرکت می باشد.

تکان دادن پاها:

وقتی فردی طوری نشسته که یک پا را روی پای دیگر انداخته و یک پا را در هوا تکان می دهد پیام این است: من حوصله ام سـر رفته. حـرکات نـشـانـگر گـریز است اگرچه بدن فرد ساکن و بدون حرکت می باشد.در برخی از افراد و بویژه بچه های پرتحرک این کار نشان دهنده بی قراری است.

انداختن پاها روی هم در ناحیه زانو:

این حالت متداول بطور یـکسان در مردان و زنان رایج می باشد. مفهومش این است که:  «من بـسـیار آسـوده خاطر هستم.» سمت افتادن پاها نشان دهنده میزان علاقه فرد به همان طرف است. برای مثال اگر پای چپ روی پای راست افتاده باشد، توجه فرد به سمت راست جلب شده است. وقتی که تعدادی از شاگردان یک کلاس یا افراد حاضر در یک جلسه جهت انداختن پاهای شان به سمت درب اتاق یا جلسه باشد یعنی خسته شده اند و دوست دارندد زودتر بیرون بروند و یا کمی استراحت کنند.

قوزک پا روی زانو:

این معمولا عملی مردانه می باشد. میگوید: من قاطعانه از حقوقم دفاع می کنـم امابـا آرامـش هسـتم. این همان ژست اصیل "پا روی پا اندازی کابویی" است.

انداختن پا روی هم در ناحیه قوزک:

این ژسـت در مـردها بیش از زن ها مورد استفاده قرار می گیرد. می گوید: "منمودبانه در آرامش هستم."

قفل کردن پاها:

این نیز نمونه ای از ژست زنانه میباشد. او در حالی که ایستاده یک پا را به پشتپای دیگر قفل می کند. این عمل معمولا به مفهوم آن است که فرد عصبی و ناراحت میباشد. اگر فردی هنگام سخنرانی این کار را انجام بدهد علامت اضطراب و نگرانی اوست.

وضعیت تنه و بدن

لمس بدن: لمس بدن منعکس کننده نیاز شدید فرد به آرام سازی و رفع تنش است.مالیدن و تماس لب ها با دست اولین علامت نیاز به آرامش است. هر چه شدت هیجان بیشتر باشد عمل لمس به خاراندن و حتی ن یشگون گرفتن تبدیل می شود و می تواند علامت فریبکاری( مالش گوش)، مخالفت (خارش گردن)، ترس یا شک و تردید باشد. کسی که می خواهد از بودن خود مطمئن شود سر و صورت و بدن خود را لمس می کند. ما هنگام اضطراب و تحت فشار محیطی ، دوست داریم لمس مادر را تجربه کنیم و به همین خاطر افراد مضطرب دائم خود را لمس می کنند.

نشستن: افرادی که ولو و تن پرورانه می نشینند را می شناسید؟ آنها پـاهـايـشـان را باز نموده و دستهايشان به پشت صندلي مجاور مي اندازد و به همه اعلام مي كنند كه در آنجا حضور دارند و تمام مكان را به اشغال خود در آورده اند.

پاها به روي هم در ناحيه ران: اين يك نمونه از حركات مردانه مي بـاشـد كـه ضـمنـا در زناني كه شلوار به پا ميـكنند ديـده ميشود. اين وضع و برخورد، خيره سري و لجاجت را ميرساند. و مفهومش اين است كه: "مـن عقيده ام را تغيير نخواهم داد پس به خودتان زحمت ندهيد".

روي لبه صندلي: هرگاه فردي روي لبه دسته صندلي بنشيند شما مي توانيد اين گونه برداشت كنيد كه فرد گوش به زنگ، مـصـمـم و مشتاق به در مـيـان گـذاشـتـن عـقـايـد و احساسات خود مي باشد. هر چند كه با عقايد شما كاملا در مغايرت باشند.

قلاب كردن زانو ها: هنگامي كه فردي به جلـو خـم شده و زانـوها را قلاب مي كـنـد ايـن علامت هـشـدار دهـنـده اي بـراي شـما مـي بـاشـد كه ســريع تر صحبت كنيد. شنونده در آستانه پريدن از جاي خود و رفتن است.

صاف نشستن: مصمم، مصر و با پشتكار پيام افرادي است كه اين گونه مي نـشـيـنـنـد. رسيدن به ظاهرشان برايشان اهميت دارد و حاظر هستند همه چيز را به منظور رسيدن به اهدافشان قرباني كنند.

خم شدن به عقب: آنان به صندلي كج كن ها نيز مشهور مي باشند. اين افراد ماجراجو و شيطنت كار هستند و ميل به ريسك كردن دارند. مانند واژگون شدن از عقب كه برخي اوقات نيز روي مي دهد.

خم شدن به جلو: نشستن در اين وضع نشانه علاقه وافر شنونده ميباشد. مي گويد: "توجه من به شماست". وقتي اين اتفاق ميافتد گوينده معمولا به عقب خم ميشود كه بيانگر آن است كه گوينده مسلط بر كارش مي باشد.

هر دو پا بروي زمين: افرادي كه اينگونه مي نشينند، واقع بـيـن، مـستقل، عمل گرا و منظم هستند. آنها مايلند شما آگاه باشيد كه وضعيت را تحت كنترل خود دارند. پيام اين گروه چنين است: " اطراف من مراقب حركاتت باش، من جدي هستم."

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت