وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 آبان 1393 ساعت 08:23   |   کد مطلب: 10558
گله یک نماینده از چوب لای چرخ گذاری برخی مسئولین درتوسعه شهرستان
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از چوب لای چرخ گذاری برخی افراد و دستگاه های اجرایی در مسیر دست یابی این شهرستان به توسعه و پیشرفت گله کرد.

رودآور محمدمهدی مفتح در گردهمایی مدیران آموزشگاه های شهرستان تویسرکان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در مهر ماه سال گذشته 400 میلیون تومان برای رفع مشکلات ضروری اولین مرحله اختصاص یافت.

وی سهم شهرستان تویسرکان در سال های اخیر از اعتبارات مربوط به بازسازی و نوسازی مدارس را ناچیز دانست و افزود: در این راستا پیگیرهایی انجام شد تا بتوان به خوبی از ظرفیت بنیاد برکت و خیرین مدرسه ساز یاری گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که باید نوسازی و بازسازی و ارتقاء تجهیزات مدارس در اولویت باشد، افزود: پس از جلسات مکرر و رایزنی ها با مسئولان وزارت آموزش و پرورش با احداث دو مدرسه از چهار مدرسه پیشنهادی موافقت شد.

مفتح از تأمین اعتبارات لازم برای مجهز شدن سیستم های گرمایشی مدارس و نیز کمک 10 میلیون تومانی وزارت نفت به دانش آموزان بی بضاعت در تویسرکان خبر داد و عنوان کرد: برای رفع مشکلات و پاسخگویی به خواسته های معلمان و فرهنگیان، نیاز است تا موارد گفته شده ابتدا در وزارت آموزش و پرورش به جمع بندی برسد و اگر نیاز باشد در مجلس تصمیم هایی برای رفع مشکلات گرفته شود.

وی همچنین یادآور شد: در راستای پیگیری مشکلات آموزشی شهرستان تویسرکان در روزهای آینده وزیر آموزش و پرورش به شهرستان تویسرکان سفر می کنند.

نماینده مردم تویسرکان ابراز کرد: برای رفع مشکل پروژه خیرساز مقدم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است تا عملیات اجرایی این پروژه به صورت مشارکتی هرچه سریعتر به اتمام برسد.

گله مفتح از چوب لای چرخ گذارها

مفتح در ادامه از وجود مانع تراشی ها و در اصلاح چوب لای چرخ گذارها از سوی برخی افراد و دستگاه های اجرایی در مسیر دست یابی این شهرستان به توسعه و پیشرفت گله کرد و افزود: با وجود کمبود منابع مالی اعتبارات به نسبت خوبی در یک سال اخیر برای شهرستان تویسرکان گرفته شده است و نباید با بیان سلیقه های شخصی و ابراز نظرهای غیر کارشناسانه برخی افراد مانع از پیشرفت این شهرستان شد.

وی به وضعیت نامناسب بیکاری، دور ماندن از شاخصه های اصلی پیشرفت و محرومیت وضعیت عمومی تویسرکان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولان ارشد کشوری تصور دارند که تویسرکان یک شهرستان برخوردار و بدون مشکل است سعی شد تا فراهم کردن زمینه حضور این مسئولان در تویسرکان آنان را از نزدیک با مشکلات و عقب ماندگی های تویسرکان نسبت به شهرستان های اطراف آشنا کنیم.

نماینده مردم تویسرکان افزود: مردم تویسرکان به همکاری و تعامل برای پیشرفت و آبادانی شهرشان نیاز دارند و می طلب همه با یکدیگر برای ارتقاء جایگاه تویسرکان در استان و کشور همکاری داشته باشیم.

در صورت تأمین بودجه جریان استخدام ها به قوت خود باقی است

مفتح در ادامه گفت: اشتغال و استخدام های قبلی آخرین اخبار استخدام ها به قوت خود باقی است و دولت نسبت به این امر تعهد دارد اما به تدریج با تأمین بودجه های استخدام های جدید، افراد مورد نظر به کار گرفته می شوند.

به گزارش رودآور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از هیچ فرد و یا دستگاه خاصی به عنوان چوب لای چرخ گذارها نام نبرد و تنها اشاره کلی به این ماجرا داشت.

مردم تویسرکان نیز بارها گله خود را از این مانع تراشی ها اعلام کرده اند و امید است با همکاری و تعامل بیش از پیش مسئولان، شهرستان تویسرکان بتواند به جایگاه حقیقی و در خور شأن خود برسد.

جواد اسدبیگی مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز از باز نشسته شدن 68 معلم در سال جاری و 32 معلم در سال اینده خبر داد و افزود: با این وجود فعلا کمبود معلم نداریم ولی در سال آینده با توجه به اینکه تعداد دیگری از معلمان بازنشسته می شود با کمبود شدید نیروی انسانی و معلم متخصص روبرو خواهیم شد.

وی کمبود حقوق و معلمان، از بین رفتن حق روستا و قطع شدن حق سریداری را برخی از مشکلات آموزش و پرورش تویسرکان اعلام کرد.
مدیر آموزش و چرورش تویسرکان از برگزاری جشن تکلیف برای 540 دانش آموز در روزهای گذشته خبر داد و افزود: هفت طرح برتر دانش آموزان تویسرکانی نیز در جشنواره نانو شرکت داشت که دو طرح به مرحله نهایی جشنواره خوارزمی و نانو راه یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما