وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 12:55   |   کد مطلب: 10439
توصيه هاي پليس راهور استان همدان در ماه محرم و صفر
پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي استان همدان علاوه بر وظايف و ماموريت هاي محوله خود با برنامه ريزي هاي منظم سعي در اجراي هر چه با شكوه تر مراسمات محرم و صفر دارد.

به گزارش نافع،  سرهنگ طلايي ضمن عرض تسليت به مناسب فرا رسيدن ماه محرم و صفر، ماه عزاداري و سوگواري بر مصيبت هاي وارده بر حضرت اباعبدا... الحسين بيان داشت: پليس راهنمايي و رانندگي علاوه بر وظايف و ماموريت هاي محوله خود با برنامه ريزي هاي منظم سعي در اجراي هر چه با شكوه تر اين مراسمات دارد.

وي در ادامه ضمن درخواست همکاري شهروندان با اين پليس خطاب به عزاداران، مسئولان هيأتها و رانندگان اظهار داشت:

سرهنگ طلايي افزود: نظر به اينكه عابر پياده در اين ماه غالبا سياهپوش و عزادار حضرت امام حسين(ع) هستند از آنان درخواست مي گردد در شب هنگام از محل هايي كه نور آن كافي نيست عبور نكنند و حتي الامكان با حمل كيف ويا هر ابزار روشن ديگري ،امكان ديده شدن را براي رانندگان فراهم كنند و به اميد توقف وسيله نقليه و بدون رعايت نكات ايمني از معابر عبور ننمايند .

وی گفت:رانندگان عزيز نيز در اين ايام با احتياط بيشتر و رعايت جوانب احتياط و توجه كافي به جلو رانندگي نمايند تا خداي ناكرده با عزا داران و هياتهاي و دستجات عزاداري به ناگاه مواجه نشوند .

سرهنگ طلايي ادامه داد:مسولان هيئت ها، تكايا و حسينيه ها از برپا نمودن چادر و قرار دادن علم بيرق در سطح سوار رو كه باعث اختلال در عبور و مرور و ترافيك در معابر مي گردد جدا خودداري نمايند.

وی از پخش نذورات در سطح سواره رو به علت ايجاد كندي در عبور و مرور و ايجاد گره هاي ترافيكي خودداري نمايند ضمن اينكه احتمال وقوع تصادفات براي كساني كه قصد استفاده از اين نذورات را دارند، يا كساني كه نذورات را پخش مي كنند متصور است.

طلایی اظهارکرد:با توجه به تماسهاي مكرر هم استانيهاي عزيز مبني بر مزاحمت هاي خودرويي و پارك خودرو در درب پاركينگ و منازل در هنگام اجراي مراسم در حسينيه ها و تكايا از همه عزيزان درخواست مي گردد در هنگام مراجعه به مساجد و تكايا خودرو خود را در محلي كه مشكلي براي ديگران بوجود نياورد متوقف نمايند.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به نياز اجراي محدوديت در هنگام حضور دستجات در معابر عمومي به ويژه در روز تاسوعا و عاشورا و سوم ، رانندگان عزيز با ماموران راهنمايي و رانندگي در اجراي هر چه بهتر مراسمات و محدوديت ها همكاري كنند و حدالامكان از تردد با خودرو هاي شخصي در اين روز ها خودداري نمايند .

طلایی گفت:در هنگام تردد با وسايل نقليه شخصي از ورود آنها به داخل هيات ها ، دستجات و محدوديتهاي ايجاد شده كه متعاقباً اطلاع رساني خواهد شد ،جلوگيري بعمل خواهد آمد .

وی افزود:تردد موتور سيكلت نيز همانند خودرو در داخل محدوديتهاي اجرا شده و هيات هاي عزاداري ممنوع و از تردد آنها نيز جلوگيري بعمل مي ايد.

طلای گفت:در مواقعي كه هياتهاي عزاداري در شب هنگام اقدام به تردد از معابر را مي نمايند اولا از تردد در بلوارهاي شهرها كه سرعت وسايل نقليه بالا است جدا خودداري نمايند وثانيا يك چراغ در جلو هيات،يك چراغ در عقب و در فاصله هاي مناسب نيز افرادي با چراغ و روشنايي در كنار هيات حركت نمايند.

سرهنگ حسين طلايي در پايان با آرزوي قبولي عزاداري همه عزيزان، پيشاپيش از همكاري و مساعدت هم استاني هاي عزيزان در اجراي مراسمات مختلف اين ماه تقدير و تشكر کرد.

دیدگاه شما