وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 آبان 1393 ساعت 23:39   |   کد مطلب: 10419
اطلاعيه فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت ايام سوگواري اباعبدالله الحسين
فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اطلاعيه اي را صادر كرد.

به گزارش نافع: در متن اين اطلاعيه آمده است:

ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه

ماه محرم ، ماه پيروزي خون بر شمشير و ماه عشق و عدالت، ماه جوانمردي و جان سپاري است و عاشورا نيز همه شور و اشتياق و جان نهادن بي شكوه و شكايت است. اين ماه، ماه حسين (ع) است كه فلسفه شهادت او و ياران با وفايش چراغ راهي است براي انسان هايي كه راه سعادت و كمال را در انديشه دارند.

به همين مناسبت همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان ، انتظامي استان همدان افتخار دارد همگام و همسو با ملت شريف و بزرگ ايران اسلامي در پاسداري از اهداف و ارزش هاي متعالي شريعت محمدي و برقراري نظم و امنيت مطلوب با ياري و مشاركت ديگر نهادهاي اجتماعي به خصوص هيأت هاي عزاداري و شهروندان محترم وظايف قانوني خود را در جهت تأمين نظم و امنيت عمومي به نحو احسن به انجام برساند.

براي تحقق اين امر انتظامي استان رعايت موارد زير را ضروري دانسته و توصيه مي نمايد:

1- پرهيز از انحرافات و خرافات ديني و بدعت ‌هاي شرعي نظير قمه زني، راه اندازي كاروان علامت كشي و استفاده از تمثال هاي منتصب به ائمه معصومين (ع).

2- عدم استفاده از آلات و ادوات موسيقي به استثناي طبل و سنج مرسوم.

3- جلوگيري از ايجاد راه بندان و اختلال در عبور و مرور در هنگام عزاداري و حركت هيأت ها و لزوم همكاري با پليس ياران محرم حاضر در دسته‌هاي سوگواري.

4- رعايت كردن زمان معين براي فعاليت هيأت ها و حسينيه ها حداكثر تا ساعت 24 كه در صورت ادامه آن مي بايست بلندگوي بيرون قطع شود.

5- لزوم توجه به اصول ايمني به منظور جلوگيري از حوادث ناخوشايندي از قبيل سرقت، آتش سوزي، اتصال برق، نشت گاز و ضرورت استفاده از تجهيزات و امكانات ايمني مانند كپسول اطفاي حريق.

6- تاكيد بر رعايت ارزش ها و معيارهاي گرانبهاي مكتب اسلام و حماسه عاشورا از جمله امر به معروف و نهي از منكر.

7- همكاري همه جانبه و گسترده با خدمتگزاران نيروي انتظامي استان همدان در راستاي ايجاد نظم و امنيت و جلوگيري از وقوع جرايم و آسيب هاي اجتماعي و جلوگيري از ايجاد گره هاي ترافيکي.

8- نماز ظهر عاشورا و روز سوم در ميدان امام خميني (ره)مورد توجه ويژه هيأت هاي محترم قرار گرفته و هنگام اقامه نماز از نواختن طبل، سنج و مديحه سرايي خودداري شود.

9- عدم ذبح احشام و نذورات در مسيرهاي اصلي و رعايت اصول بهداشتي.

10- از نصب هر گونه داربست در سطح سواره رو و معابر عمومي جداً خودداري نماييد.

11- در روزهاي تاسوعا، عاشورا و روز سوم از آوردن وسايل نقليه شخصي به محدوده مركزي شهر خودداري گردد.

12- به جهت حفظ سلامت عزاداران از تردد و حركت دسته جات و هيأت هاي عزاداري در بلوارها و مسيرهاي تندرو خودداري گردد.

13- ضمن توجه به موضوعات امنيتي ، در صورت برخورد با هرگونه اشياء و يا افراد مشكوك، مراتب را سريعاً به مركز فوريت هاي پليسي 110 و عوامل انتظامي مستقر در سطح شهر اطلاع دهيد.

ضمناً مركز فوريت هاي پليس 110 براي رسيدگي به نيازهاي فوريتي و پليسي  و دريافت اخبار و اطلاعات به صورت شبانه روز در خدمت شما شهروندان گرامي مي باشد.

يادآوري مي گردد: سامانه 197پليس پاسخگو (مرکز نظارت همگاني) آمادگي لازم جهت پاسخگويي به مطالبات مردم عزيز و شريف استان به طور شبانه روز در خصوص انتقاد،پيشنهاد،تقدير و ... را دارد. 

دیدگاه شما