وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 آبان 1393 ساعت 14:52   |   کد مطلب: 10372
استاد بازنشسته دانشگاه بوعلی گفت:مدارا، مهرورزی و عشق‌ورزی ایرانیان به ذات انسان سبب شد حتی مغولان خونخوار نیز مشمول فرهنگ‌پروری شوند، افزود: معجزه مهرورزی ایرانیان از جانشینان تیمور نیز، هنر‌ور و هنر‌پرور می‌سازد.

به گزارش نافع، عبدالله نصرتی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه نخستین سمپوزیوم ملی بشردوستی جمعیت هلال‌احمر استان همدان، رویکرد ادب انسانی را در آثار شمس تبریزی مشهود دانست و با بیان اینکه امروزه عرفان مکمل ادبیات شده، خاطرنشان کرد: اگر اغراق نباشد این‌ دو، جهان را تحت سلطه خود درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه تعریف ادبیات همواره دشوار است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به زبان ساده ادبیات را تعریف کنیم باید بگوییم ادبیات بیان آرزو‌های محقق نشده انسان است.

استاد ادبیات دانشگاه آزاد همدان، بارزترین جلوه هنر را ادبیات دانست که می‌تواند بخشی از آرمان‌ها و آرزو‌ها را در خود متجلی کند.

وی بزرگترین دغدغه ایرانیان در طول تاریخ را دغدغه امنیت عنوان و در ادامه خاطرنشان کرد: در ادبیات قبل از اسلام، اسلام و معاصر همواره جلوه‌های مدارا و سازگاری ایرانیان را شاهد بوده‌ایم.

نصرتی با اشاره به بیان بیدادگری ضحاک در شاهنامه که نماد هجوم خارجی است، اظهار کرد: مدارای ایرانیان به تدریج این سیطره هزار ساله را نیز به خدمت خود درآورده است.

نصرتی مهم‌ترین محتوای انسان را خدمت به خلق قلمداد کرد و با بیان اینکه دغدغه انسانی فراوان در ادبیات مطرح شده، افزود: شاید اعتقاد بر این باشد که خشونت را باید با خشونت پاسخ داد اما حقیقت این است که داروی شفابخش ما همچنان محبت است.

 

 

دیدگاه شما