وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 آبان 1393 ساعت 13:15   |   کد مطلب: 10366
بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی برگزاری و شرکت در هیئات است
رئیس هیئات مذهبی ملایرگفت: برگزاری هئیت نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ندارد چرا که از میان خود مردم این هیئت‌ها برگزار می شوند.

به گزارش نافع، محمد تکلو در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ملایری ها اظهار کرد: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی برگزاری و شرکت در هیئات عزاداری امام حسین و ائمه اطهار(علیهم السلام) می باشد.

وی به فعالیت ۱۲۰ هیئت فعال در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: در شهرستان ملایر حدود ۳۱۳ هیئت ثبت شده است که بیشتر این هیئت‌ها در ایام ماه محرم و صفر، ایام فاطمیه و ایام صادقیه فعالیت چشمگیری دارند.

رئیس هیئات مذهبی شهرستان ملایر گفت: انتظار می رود که هیئات هر روز کیفیت بهتری داشته باشند تا خروجی این هیئت‎ها کسانی باشند که بتوانند مسئولیت مختلف کشوری را در دست بگیرند.

وی رویکردهای هیئات در ماه محرم را برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم که بتوانیم در ماه محرم از قربانی کردن گوسفند در جلوی هیئات که باعث انتقال نجاست به داخل مساجد می شود، استفاده از تصاویر غلط منسوب به اهل بیت(علیهم السلام)، قمه زنی که در ملایر بسیار کم و درخفا انجام می شود، جلوگیری کنیم.

تکلو از مبارزه جدی با فرقه‎های ضاله خبرداد و تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم خرافات و دراویشی که به هیئات نفوذ کرده اند و باعث ایجاد انحراف در اذهان عزاداران شده را جمع آوری کنیم.

وی هیئت بدون روحانی را به ماشین بی چراغ تشبیه و با بیان اینکه  کمبود روحانی از مشکلات هیئات می باشد، تصریح کرد: در شهرستان ملایر به ازای هر پنج هیئت یک روحانی وجود دارد و در حال رایزنی با سازمان تبلیغات و حوزه علمیه برای رفع این مشکل می باشیم.

رئیس هیئات مذهبی شهرستان ملایر به پاداشتن نماز را یکی از مهمترین هدف امام حسین (علیه السلام) دانست و تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف ما به پا داشتن نماز جماعت در ظهرعاشورا می باشد همانگونه که اباعبدالله‌ (علیه السلام) ‌در ظهر عاشورا و در بهبوهه جنگ شروع به خواندن نماز جماعت کرد.

وی بهترین زمان را برای کمک به جوانان، هیئات عزاداری خواند و بیان کرد: برگزاری هئیت نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ندارد چرا که از میان خود مردم این هیئت‌ها به پا می شوند و می توان با برنامه ریزی مناسب به بهترین وجه به جوانان کمک کرد.

تکلو استفاده از علم و کتل‌، طبل‌، تصاویر منسوب به ائمه اطهار(علیهم السلام) و خرافات را از مهمترین آسیب‎های هیئات برشمرد و افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی که از سوی دشمن به طرف کشورمان سرازیر شده برگزاری هیئت با کیفیت را می توان مهمترین راهکار مقابله با این تهاجمات دانست.

وی از فعالیت شبکه‌های ماهواره ای برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی خبر داد و افزود: فردی دارای ۱۸ شبکه ماهواره ای با عنوان‎های اهل بیت و غیره می باشد که هدفی جز ایجاد اختلاف در بین شیعه و سنی ندارد.

رئیس هیئات مذهبی شهرستان ملایر داشتن بصیرت را مهمترین توصیه به جوانان دانست و تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده اند داشتن بصیرت مهمترین نیاز جوانان جامعه می‎باشد، جوانان نیز باید دی تمامی عرصه‌ها بهاین فرمایش رهبری عمل کرده و به دنبال بصیرت افزایی باشند.

وی اهتمام به نماز اول وقت و پیرو ولایت و راه ولایت بودن را از دیگر ویژگی‌های جوان شیعی دانست و تصریح کرد: جرداق مسیحی گفته است که ۲۰۰ بار کتاب نهج البلاغه را خوانده تا توانسته این کتاب را درک کند اما متاسفانه جوانان ما انس زیادی با این کتاب ارزشمند ندارند.

تکلو گفت: شیعه مادرزادی بودن به تنها کافی نمی باشد بلکه جوانان ما باید با بصیرت کامل دین اسلام که بهترین دین و مذهب شیعه که والاترین مذهب اسلام می باشد را بشناسند و بتوانند به موقع و به راحتی حقانیت شیعه را اثبات و از آن دفاع کنند.

دیدگاه شما