وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 آبان 1393 ساعت 15:53   |   کد مطلب: 10364
بدهی 15هزارمیلیاردتومانی دولت به بانک ملی
مدیرعامل بانک ملی از بدهی 15 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ملی خبر داد و در خصوص بدهی 13 هزار میلیاردی بخش خصوصی به این بانک گفت: نیمی از معوقات 13 هزار میلیارد تومانی بانک ملی متعلق به 54 نفر است.

به گزارش نافع، عبدالناصر همتی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه بانک ملی بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور است، افزود: بانک ملی با صدمات و آسیب‌هایی در سال‌های گذشته مواجه شد که به نوعی ساختار آن نیازمند اصلاح و بازسازی بود.

وی 13 هزار میلیارد تومان از معوقات بانک ملی را متعلق به بخش خصوصی دانست و گفت: دولت 15 هزار میلیارد تومان به بانک ملی بدهی دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای بانک ملی اتفاق افتاد، ساختار و فرایند بانک ملی تا حدودی اصلاح شده؛ اما هنوز در مواردی دچار مشکل است.

نیمی از معوقات 13 هزار میلیارد تومانی بانک ملی متعلق به 54 نفر

وی با بیان اینکه نیمی از معوقات 13 هزار میلیارد تومانی بانک ملی متعلق به 54 نفر است، افزود: 12 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات پرداختی بانک ملی با نرخ سود 11 درصد است در حالی که میانگین سودی که دولت به این بانک می‌دهد، هشت درصد است.

همتی با تأکید بر اینکه اضافه برداشت در بانک ملی به حداقل رسیده است، اظهار کرد: برای رفع مشکلات بانک ملی نرخ سودها را نظم بخشیده‌ایم و با بدهکاران برای تسریع در وصول بدهی صحبت‌هایی صورت گرفته تا از این حالت خارج شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بانک‌محور است، خاطرنشان کرد: 85 درصد تأمین مالی کشور از بانک‌هاست و بانک‌ها 40 درصد رشد پرداختی برای سرمایه در گردش داشته‌اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید به بانک‌ها کمک کنند، خاطرنشان کرد: شاخص‌های دولت نشان داد که حرکت به سمت رونق بانک‌ها آغاز شده و ما نیز می‌توانیم در این راستا حرکت و رشد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک ملی از ابتدای سال 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، عنوان کرد: بانک ملی همواره در شرایط سخت کارساز بوده است.

70 درصد تعهد وام ازدواج از سوی بانک ملی پرداخت شده است

همتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 70 درصد تعهد وام ازدواج از سوی بانک ملی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بانک ملی 10 هزار میلیارد ریال برای ازدواج جوانان تسهیلات پرداخت کرده و به صورت میانگین روزانه 3 هزار وام ازدواج پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه طرح‌هایی که در کشور وجود دارد رقمی برای بانک ملی نیست، افزود: بانک ملی برای پروژه‌هایی که در سطح کشور در حال انجام است می‌تواند با ارائه تسهیلات کمک کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته بانک ملی 330 مورد از 410 پروژه مشکل‌دار و نیمه‌کاره کشور را تعیین تکلیف کرده و بر این اساس این بانک آمادگی کمک به طرح‌های مختلف را به ویژه در زمینه سرمایه در گردش دارد.

منبع:فارس

دیدگاه شما