وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 آبان 1393 ساعت 15:30   |   کد مطلب: 10359
 روحانیون بدون مطالعه و افزایش آگاهی سخنرانی نکنند
مدیر حوزه‌های علمیه همدان گفت: دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به انقلاب، از بین بردن دین و از هم پاشیدگی خانواده‌ها است.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی‌اصفهانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغین شهرستان همدان بیان اینکه روحانیون قبل از آغاز سخنرانی خود مطالب مطروحه را دسته‌بندی و تنظیم کنند، اظهار کرد: روحانیون شرایط مملکت و امنیت آن را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه برای مردم ترسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه معنویات نهادهای دینی، انقلابی، دولتی و ... از حوزه علمیه سرچشمه می‌گیرد، افزود: در حال حاضر حوزه علمیه همدان از حوزه‌هایی است که گام‌های نسبتاً خوبی در آن برداشته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه در گذشته در حوزه علمیه همدان پایه 7 برای تحصیل طلاب وجود نداشت، تصریح کرد: طلبه‌ها پس از 6 سال تحصیل در حوزه علمیه همدان باید به حوزه علمیه قم مراجعه می‌کردند در حالی که امروز بیش از 180 طلبه سطح 2، پایه 7، 8، 9 و 10 در همدان تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: درس خارج نیز توسط آیت‌الله طه‌محمدی و آیت‌الله محمدی قائینی برای طلاب که پایه 10 را خواندند ارائه می‌شود.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه دوره تخصصی مهدویت در حوزه علمیه مرکز استان راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهارمین دوره تخصصی تبلیغ نیز در حال برگزاری است و پیگیر اخذ مجوز برای برگزاری دوره‌های تخصصی عقاید و کلام جدید نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرکشی به حوزه‌های علمیه شهرستان‌های همدان در حال انجام است، گفت: مشکلات و مسائل حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها بررسی و برای حل آنان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه در حوزه علمیه همدان هر روز قدم‌های بزرگتری برداشته می‌شود، افزود: تشویق جوانان برای ثبت نام در حوزه و تقویت حوزه‌ها یکی از خدمات بزرگ در راه دین خدا ست.

روحانیون بدون مطالعه و افزایش آگاهی سخنرانی نکنند

وی با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا بهترین فرصت برای تبلیغ دین خداست، تصریح کرد: پسرانی که روزها در پای ماهواره نشسته و همچنین دختران بدحجاب، در ماه محرم پای منبر علما می‌نشینند که این موقعیت، بهترین فرصت برای آگاه‌سازی آنان است.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه مبلغان بدون مطالعه به سخنرانی نپردازند، ادامه داد: روحانیون در هر سخنرانی باید از پیش به مطالعه پرداخته و نیازهای اسلام در دنیای امروز را احصا کرده و مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر مبلغ به هر منطقه که می‌رود آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی منطقه را احصا کرده و در زمان سخنرانی به بیان مسائل مرتبط بپردازد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با تأکید بر اینکه دشمن با شبکه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده‌های ایرانی را نشانه رفته، گفت: دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به انقلاب، از بین بردن دین و از هم پاشیدگی خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه روحانیون قبل از آغاز سخنرانی خود مطالب مطروحه را دسته‌بندی و تنظیم کنند، اظهار کرد: روحانیون شرایط مملکت و امنیت آن را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه برای مردم ترسیم کنند.

موسوی‌اصفهانی به بحران آب موجود در استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر با مشکل کمبود منابع آبی رو به رو هستیم، بنابراین روحانیون در سخنرانی‌های خود مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب ترغیب کرده و شرایط موجود را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در خدمت حکومت اسلامی است و توسط رهبر معظم انقلاب هدف‌گذاری می‌شود، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه منشأ معنویات در جامعه هستند.

دیدگاه شما