وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 11:38   |   کد مطلب: 10334
در اجتماع هیئات مذهبی همدان عنوان شد:
منبری ها، تاریخی تحلیلی از واقعه عاشورا ارائه دهند
منبری ها، تاریخی تحلیلی از واقعه عاشورا ارائه دهند
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه خواستگاه و حرکت انقلاب ما از عاشورا بوده است، گفت: هیئات مذهبی از منبری ها بخواهند که تاریخی تحلیلی از واقعه عاشورا ارائه دهند.

به گزارش نافع، حجت الاسلام علی دشتکی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در اجتماع 400 نفری مسئولان هیئات مذهبی همدان اظهار داشت: شما مسئولان هیئات از مداحان و منبری ها بخواهید فلسفه عاشورا را همراه با تاریخ تحلیلی تحویل مردم بدهند که اگر این اتفاق بیفتد تاثیرگذاری هیئات بسیار بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مساجد و هیئات مذهبی نبودند این نظام یک روز هم در مقابل این همه تهدید ها و ابر قدرت ها نمی توانست دوام بیاورد چون شما هستید که می توانید مردم را بسیج کنید.

دشتکی با بیان اینکه امام حسین(ع) درس آزادگی به ما داده است بیان کرد: هویت هر شخص، گروه و مکتبی به تاریخ آن بر می گردد و هر مکتبی اگر تاریخ خود را فراموش کند مانند بچه سر راهی می ماند که در بین نظام های توحیدی اسلام درخشان ترین و پرمحتواترین تاریخ را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: هیچ تاریخی به عظمت و بزرگی تاریخ اسلام نیست که این مایه افتخار و مباهات مسلمین جهان است همچنین در بین مذاهب اسلامی نیز شیعه درخشان ترین تاریخ را دارد و در بین تاریخ شیعه نیز تاریخ کربلا مانند مرواریدی می درخشد.

وی با تأکید بر تقویت روحیه حماسی در جامعه خاطرنشان کرد: مداحان، شاعران مذهبی و منبری ها در متون نوحه ها و روضه های خود در هیئات مذهبی روح حماسی را در بین جامعه تقویت کنند که فضای محرم بهترین فرصت است تا روح حماسی عاشورایی در روح مردم دمیده شود.

حجت الاسلام علی دشتکی افزود: اجتماع شما در تمامی کشور بی نظیر است و در هیچ کجای کشور چنین برنامه ای نبوده و نیست که این موضوع به برکت حضور بزرگان و ریش سفیدان است.

این مقام مسئول افزود: اگر شما مسئولین هیئات مذهبی و هیئات نبودید چه کسی می توانست در مقابل این همه تهدیدها و طاغوتیان بایستد و پیروزمندانه به هدف خود برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه زحمات شما در محضر الهی نوشته خواهد شد گفت:  هیئات مذهبی یکی از زیرساخت های فرهنگی دینی نظام جمهوری اسلامی هستند و از سرمایه های عظیم فرهنگ و دین این مملکت به شمار می آیند.

 

کشور به برکت ولایت فقیه جزیره ثبات و امنیت است

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مرجع سازی است بیان کرد: ایران به عنوان یک جزیره امن است که اطراف  آن را آتش خلاف، تفرقه، ظلم و ستم گرفته است.

حجت الاسلام علی دشتکی اضافه کرد: این آرامش و آسایشی که ما امروز در اوج عزت داریم مدیون ولایت فقیه هستیم و نباید اجازه دهیم که رسانه های بیگانه و انگلیس برای ما مرجع انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: از فضای محرم باید استفاده کنیم و به خودسازی که یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است بپردازیم همچنین انجام واجبات و ترک محرمات به منزله اکسیژنی است که در محیط آزاد می شود اما گناه آرام آرام جامعه ما را نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه عاشورا چشمه ای همیشه جوشان است گفت: دشمن از هر راهی وارد می شود که این عزاداری ها را کمرنگ کند اما شما مسئولان هیئات هر سال هوشیارتر می شوید و هر سال بر عظمت مجلس امام حسین(ع) افزوده می شود و مطمئن هستم امسال نیز این عزاداری ها پرشکوه تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال های گذشته تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور پرشور هیئات مذهبی و گروه های مختلف مردم برگزار و اقامه نماز ظهر عاشورا نیز با حضور این اجتماع عظیم اقامه خواهد شد.

 

فرشته درهم فروش

دیدگاه شما