وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 13:50   |   کد مطلب: 10294
 در صورت تامین اعتبار ساختمان هلال احمر قهاوند تکمیل می شود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: رایزنی با مسئولان کشوری و استانی با هدف تأمین اعتبار لازم برای تجهیز تعمیر و بازسازی پایگاه‌های امداد جاده‌ای گردنه اسدآباد، خیرآباد و قهاوند داشته ایم .

به گزارش نافع، بهروز کارخانه‌ای  در گردهمایی نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان همدان به‌ مناسبت پایان کار فشرده این نهاد در هفته کاهش بلایای طبیعی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش‌ها ایجاد وحدت مضاعف است، افزود: می‌خواهیم همه اعضای داوطلب، جوان و امدادگر این جمعیت بدانند که قدر‌دان همت عالی و جلوه‌های پرشور انسانیت در درون آن‌ها هستیم.

وی در همین زمینه به برگزاری همایش تجلیل از نجاتگران طرح امداد ‌نوروزی ۹۳، همایش تجلیل از جوانان طرح سلامت و ایمنی مسافرین نوروزی ۹۳، همایش علمی راهکار‌های ایجاد اشتغال، همایش نقش رسانه در بحران، همایش فرهنگی جوان و ایثار و همایش تقدیر از پیشکسوتان جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: یکم آبانماه سال جاری، این جمعیت، نخستین سمپوزیوم ملی جایگاه بشردوستی در ادبیات ایران‌زمین را برگزار می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان باید برای رسیدن به کمال برخلاف حیوانات زحمت بکشد، افزود: نتیجه این زحمت و مرارت است که او جایگاه خود را به عنوان خلیفة‌الله پیدا کرده و اشرف مخلوقات باشد.

کارخانه‎ای نتیجه این تلاش برای کسب درجات انسانیت در میان اعضای جمعیت‌ هلال‌ احمر را دارای نمود عینی دانست و با تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خداپسندانه نجاتگران استان افزود: به همین دلیل آرامش و نشاط معنوی در میان هلال‌ احمری‌‌ها موج می‌زند.

وی از لزوم حرکت به سمت و سویی سخن گفت که جایگاه جمعیت هلال‌احمر را در جامعه ارتقا دهد به گونه‌ای که هرکس آرم و نشان جمعیت هلال احمر را دید تمام‌قد در مقابل آن بایستد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان همچنین با اشاره به بازدید‌های سرزده خود از پایگاه‌ها و ساختمان‌های اداری هلال‌احمر در شهرستان‌های همدان اظهار کرد: جای بسی تأسف بود که در این بازدید‌ها کمبود امکانات و فضای مناسب برای فعالیت امدادگران و اعضای داوطلب موج می‌زد.

وی در همین زمینه از رایزنی با مسئولان کشوری و استانی با هدف تأمین اعتبار لازم برای تجهیز تعمیر و بازسازی پایگاه‌های امداد جاده‌ای گردنه اسدآباد، خیرآباد و قهاوند خبر داد و افزود: ساختمان‌های اداری هلال‌ احمر در ملایر و نهاوند نیز نیاز به بازسازی جدی دارد.

کارخانه‌ای در زمینه امور فرهنگی نیز با توجه به عجین بودن فعالیت امدادی و بشردوستانه در هلال‌احمر با فرهنگ‌ و‌ هنر، از تهیه پیش‌نویس طرح ایجاد یک مؤسسه فرهنگی و هنری در جمعیت هلال‌احمر سخن گفت و افزود: در طرحی از رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز خواسته‌ایم که عضویت در هلال‌احمر برای اعضای آن یک امتیاز محسوب شده و این امتیاز هنگام استخدام در ادارات، داوطلبان هلال احمر را بر افراد عادی برتری دهد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های جوانان در فعالیت‌های هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: قدرت بالقوه عظیمی در جوانان وجود دارد و باید با طرح پیشنهاد، این قدرت بالقوه را به فعلیت درآورد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما