وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 10:28   |   کد مطلب: 10280
ورزش زورخانه ای همدان در کشور شناخته شده است
دبیر هیئت ورزش های پهلواني و زورخانه اي همدان گفت: هیئت همدان همواره در جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد و آوازه قدمت این ورزش در کشور شناخته شده است.

  لطف الله خاکساری  با اشاره به زورخانه های همدان اظهار داشت: 22 زورخانه در استان همدان فعالیت می کنند که با توجه به سطح بالای این ورزش در همدان نیاز به زورخانه های بیشتری دیده می شود.

وی افزود: جوانان و بزرگسالان در روزهای زوج هفته و نوجوانان در روزهای فرد هفته زیر نظر مربیان در این زورخانه ها تمرین می کنند.

دبیر هیئت ورزش های پهلواني و زورخانه اي همدان با بیان اینکه حق تیم همدان در مسابقات هنرهای فردی و میانداری کشور خورده شد، گفت: مسابقات هنرهای فردی و میانداری بزرگسالان کشور به مدت دو روز در شیراز برگزار شد و 150 ورزشکار از 19 استان کشور برای کسب عنوان قهرمانی در بخش‌های میانداری، چرخ تیز، چرخ چمنی، 2 میل بازی، 3 و 4 و 5 و 6 میل بازی سنگین، کباده، سنگ و میل‌گیری در دو وزن (90- و 90+) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: در نتایج تیمی اصفهان، فارس و کرمان اول تا سوم شدند و با حق خوری های که از تیم همدان شد ما در جایگاه چهارم قرار گرفتیم.

خاکساری با اشاره به نتایج انفرادی تیم همدان بیان کرد: در نتایج انفرادی و درچرخ چمنی و در وزن 90+ کیلوگرم علی شفق از همدان دوم شد و در رشته 3 و 4 و 5 و 6 میل بازی و در وزن 90- کیلوگرم سید سجاد موسوی از همدان به مقام نایب قهرمانی دست یافت و همین ورزشکار در 2 میل بازی به مدال برنز رسید.

وی عنوان کرد: همچنین در پایان مسابقات فرشاد حیدر رضایی سرمربی تیم همدان به عنوان مربی برتر این دوره از مسابقات شناخته شد .

خاکساری درباره فعالیت شهرستان ها گفت: 5 شهرستان همدان در این رشته فعال و صاحب زورخانه هستند اما در تلاش هستیم با ایجاد زورخانه های مناسب تمامی شهرستان های همدان را فعال کنیم که تحقق این امر نیازمند تامین اعتبارات و حمایت مسئولین است.

منبع:مهر

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما