وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 مهر 1393 ساعت 11:05   |   کد مطلب: 10254
رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان همدان:
مباهله، سند حقانیت اهل بیت(ع) است
مباهله، سند حقانیت اهل بیت(ع) است
رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان همدان گفت: روز مباهله، واقعه ای بزرگ در تاریخ اسلام و در حقیقت این رویداد مهم، سند حقانیت اهل بیت(ع) است.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام محمد جوادی در گفتکو با خبرنگار ما  با اشاره به 24 ذی الحجه سالروز حادثه تاریخی مباهله پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران و اثبات حقانیت اسلام در این روز اظهار داشت: مباهله به معنای نفرین متقابل و یا نفرین کردن یکدیگر است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی افزود: در جریان مباهله، مسیحیان نجران از قبول اسلام، دادن مالیات به حکومت اسلامی و یا جنگ با مسلمانان سر باز زدند و مباهله را وسیله ای برای اثبات دین خود برگزیدند.

 

حجت الاسلام جوادی ابراز داشت: در این واقعه پیامبر اکرم(ص) به همراه حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن و امام حسین(ع) در مباهله شرکت و مسیحیان با دیدن این صحنه از عواقب آن واهمه پیدا کردند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با تأکید بر ضرورت اهمیت تبیین این رویداد بزرگ یادآور شد: مسیحیان نجران پس از این واقعه، حقانیت اسلام و پیامبری رسول اکرم(ص) را قبول و این روز به واقعه بزرگی در تاریخ اسلام تبدیل شد.

حجت الاسلام محمد جوادی خاطرنشان کرد: مباهله درس بزرگی در خود نهفته دارد و آن این است اگر انسان در مسیر حق حرکت کند خداوند در همه شرایط یاریگر بشر خواهد بود.

 

گفتگو از فرشته درهم فروش

دیدگاه شما