وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 11:09   |   کد مطلب: 10222
مصرف قرص برنج در همدان جان شش نفر گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: شش نفر در این استان در نیمه نخست امسال بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش نافع علی احسان صالح اظهار کرد: یک زن و پنج مرد از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه امسال در همدان جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

وی گفت: استفاده نادرست از قرص برنج عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد به گونه ای که سال گذشته در همین مدت زمان شش نفر در همدان شامل سه زن و سه مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

احسان صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج بیان کرد: با جذب شدن قرص برنج در بدن انسان، آنزیم های سلولی بلوکه شده و باعث سمی شدن سلولها در تمام ارگان ها می شود.

وی از نبود هیچ پادزهری برای بی تاثیر کردن مسمومیت با قرص برنج خبر داد و گفت: مصرف قرص برنج علائمی شامل کاهش اشتها و وزن، کم خونی و شکستگی و مرگ تدریجی استخوان ها را به همراه دارد و استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان در ارتباط با تاثیرات مصرف قرص برنج بر متابولیسم بدن افزود: اختلال نبض، اختلالات کبدی و عصبی، اختلالات شدید متابولیکی، نارسایی و حتی از کار افتادگی کامل کلیه، افت فشار خون، خواب آلودگی و بیهوشی از اثرات این قرص است.

دکتر صالح اضافه کرد: قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده، مصرف می شود همچنین فسفیدها برای دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی، جونده کش و دیگر مسایل نیز استفاده می شود.

13 نفر سال 92و 14 نفر نیز سال 91 در همدان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما