وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 11:01   |   کد مطلب: 10221
حکم اعدام آیت الله نمر نشان از اوج اختناق دیکتاتوری حکومت آل‌سعود است
یک کارشناس دینی با محکومیت صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعی در عربستان گفت: این حکم نشان از اوج اختناق و دیکتاتوری حکومت آل‌سعود است.

به گزارش نافع، حجت الاسلام نورالله کرملو  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهاد پرس در ارتباط با حکم اعدام شیخ نمر گفت: جای سئوال است که به چه دلیل برای شیخ نمر حکم اعدام صادر کرده‌اند، او نه آدم کشته، نه شورش کرده و نه هیچ خطا دیگری انجام داده است. آیا آن‌ها می‌خواهند این عالم را به دلیل طرفداری ولایت فقیه و حمایت از مردم مظلوم بحرین اعدام کنند.

 امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر قهاوندگفت:جرم او این است که از انقلابیون بحرین حمایت کرده و از ولایت فقیه می گوید و معتقد است شیعه در عربستان حق حیات دارد.

وی افزود: شیخ نمر روشنگری کرد حال حکومت سعودی می گوید که محاربه با خدا بوده است. از حکمی که قاضی سعودی برای این شیخ روشنگر صادر کرده مشخص است که برداشت این حکومت از دین غلط است.

کرملو تاکید کرد: انتظار می رود مقامات ذیربط عربستان سعودی با رویکردی واقع بینانه مانع از اجرای این حکم و تشدید تنش ها در جهان اسلام شوند.

وی اتحاد مسلمانان را تنها راه غلبه بر مشرکان عنوان کرد و گفت: یقینا اگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی دست به دست هم دهند و با یکدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند بر دشمنان پیروز خواهند شد.

این کارشناس مذهبی خواستار واکنش سریع و صریح دبیر کل سازمان ملل به صدور حکم اعدام آیت الله نمر شد و تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل می بایست سریعا نسبت به این حکم ضد بشری اعتراض کند و جلوی اجرای حکم را بگیرد.

نورالله کرملو با محکومیت صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعی در عربستان گفت: این حکم نشان از اوج بدویّت اختناق و دیکتاتوری حکومت آل‌سعود است.

دیدگاه شما