وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 09:11   |   کد مطلب: 10214
اجرای یکصد برنامه متنوع در هفته تربیت بدنی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: اجرای یکصد برنامه متنوع فرهنگی ورزشی که به مناسب هفته تربیت بدنی تدوین شده است، از روز شنبه در سطح 9 شهرستان استان همدان آغاز شد.

به گزارش نافع، سیدعبدی افتخاری گفت: از امروز، همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از یکصد عنوان برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی با محوریت توسعه ورزش همگانی، اطلاع رسانی و ارایه گزارش عملکرد پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه ورزش و جوانان در شهرستان های استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی مناسبی برای اجرای مسابقات ورزشی، برنامه های فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در استان است و همه ساله از 26 مهر ماه تا دوم آبان ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی و جامعه به نام هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.

افتخاری با تشریح برنامه های مهم و اجرایی دستگاه ورزش همدان طی هفته جاری گفت: گلباران و عطرافشانی مزار پاک و مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدای ورزشکار، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، برگزاری همایش های پیاده روی ، انجام مسابقات در رشته های مختلف ورزشی در بخش آقایان و بانوان، برگزاری مراسم گرامیداشت روز پارالمپیک، برگزاری کلاس های آموزشی داوری و مربیگری، اجرای مسابقات ویژه کارکنان دولت، همایش کوهپیمایی و برپایی نمایشگاه های فرهنگی از عمده برنامه های این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرستان رزن یکی دیگر از برنامه های مهم این هفته است که این همایش جمعه دوم آبان ماه همزمان با روز ورزش و تربیت بدنی همراه با پخش مستقیم تلویزیونی از شبکه سوم سیما برگزار می شود .

وی هدف از اجرای برنامه های ورزشی را توسعه سطح سلامت و افزایش نشاط و شادی در بین مردم و به ویژه جوانان عنوان و تاکید کرد: ورزش و فعالیت فیزیکی نه تنها در سلامت جسمی بلکه در سلامت روان نیز نقش و جایگاه ویژه ای دارد.

هم اکنون بیش از 70 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در قالب 50 هیات ورزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما