وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 ساعت 14:28   |   کد مطلب: 10199
کلنگ زنی کشتارگاه صنعتی تویسرکان
با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عملیات احداث کشتاره صنعتی تویسرکان در هشت هکتار آغاز شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور صبح امروز با حضور خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی کشتارگاه جدید تویسرکان در فرسفج کلنگ زنی شد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با بیان اینکه کشتارگاه فعلی تویسرکان در منطقه مسکونی قرار دارد ومردم آن منطقه از وضعیت نامناسب کشتارگاه ناراضی هستند، اظهار کرد: به همین دلیل پیگیری های لازم انجام شد تا با جذب سرمایه گذار جذب کشتارگاه جدید تویسرکان احداث شود.

وی با بیان اینکه این برای احداث این کشتارگاه ۱۰ میلیارد تومان هزینه برآورده شده است، افزود: این طرح توسط موسسه تعاونی توانمندسازی بازنشستگی نیروهای مسلح انجام می شود و با قول مساعد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مجوزهای لازم به سرعت داده می شود.

IMG_3921نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با اشاره به اینکه کشتارگاه جدید شامل واحد بسته بندی خواهد بود، ابراز کرد: ظرفیت کشتارگاه ۱۰۰ رأس دام سنگین و ۵۰۰ رأس دام سبک اعلام شده است.

مفتح با بیان اینکه این کشتارگاه با دو شیفت کاری برای ۴۰ نفر در بخش واحد بسته بندی و ۱۰۰ نفر در بخش کشتارگاه اشتغالزایی ایجاد می کند، تصریح کرد: به گفته مسئولان موسسه تعاونی توانمندسازی واحد بسته بندی تا پایان امسال و کشتارگاه در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای این طرح مرکز خرید و فروش دام و علوفه نیز پیش بینی شده و امید است با احداث کشتارگاه با همکاری و تعامل مسئولان ذی ربط گام مؤثری در راستای توسعه تولیدات دامی در تویسرکان برداشته شود.

از نکات قابل توجه این مراسم این بود که کلنگ احداث آن توسط هفت تن از مسئولان به زمین زده شد؛ قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه تویسرکان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، محتشم نیا رئییس موسسه توانمندسازی و رئیس شورای شهر تویسرکان مسئولانی بودند که کلنگ احداث کشتارگاه جدید تویسرکان را به زمین زدند.

قبل از کلنگ زنی گفت و گو های صمیمی خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و دکتر مفتح در نوع خود جالب بود؛ قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: من و دکتر مفتح یک روح در دو بدن هستیم و از این رو خواسته ما توسعه و پیشرفت شهرستان، رفاه و آسایش مردم و ایجاد اشتغال است.

به گفته سیدالبوالفضل حسینی نیز کشتارگاه دام جدید تویسرکان به مساحت هشت هکتار در شهر فرسفج احداث می شود.

بنا به گزارش خبرنگار  رودآور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به دعوت نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مشکلات و نیازهای حوزه کشاورزی به شهرستان تویسرکان سفره یک روزه ای داشتند.

باغات گردوی تویسرکان در منطقه سرابی ـ باغات گردوی بصیری ـ اولین محلی مورد بود که با توجه به افزایش کیفی و کمی محصول این باغ به دلیل بهره مندی از سرشاخه‌زنی و اصلاح گردو مورد بازدید قرار گرفت.

کانال آبرسانی سد سرابی که آب شرب و کشاورزی شهرهای تویسرکان، سرکان و منطقه سرابی را قرار است تأمین کند نیز مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.

همچنین از مسیر انتقال آب روستای فریازان و نهالستان روستای سگاوی برای بررسی و رفع مشکلات موجود بازدید شد.

IMG_3923

IMG_3921

IMG_3930

دیدگاه شما