وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 24 مهر 1393 ساعت 11:36   |   کد مطلب: 10181
پای درد دل جوان کم بینای ملایری
رفتارمتناقض مسئولان با یک جوان کم بینای ملایری
رفتارمتناقض مسئولان با یک جوان کم بینای ملایری
جوان کم بینای ملایری گفت:رفتار متناقص مسئولان مواجه شده ام، ابتدا رفتار خوبی داشتند که توانسته ام درس بخوانم و وعده‎هایی می دادند ولی این وعده‎ها هیچگاه عملی نشده است.

به گزارش نافع،  سجاد روستایی جوان کم بینای ملایری از همین قشر جامعه است که نواقص نتوانسته مانعی برای رسیدن وی به قله‎های موفقیت علم آموزی باشد.

 

وز جهانی عصای سفید بهانه ای شد برای یاد کردن از قشر نابینا و کم بینای جامعه، که عده ای از مردم آنها را افرادی ناتوان و غیرمفید قلمداد می کنند.

اما در برخورد با این قشر متوجه می شوی که اگر توان بینایی خود را از دست داده‎اند ولی فعل خواستن را صرف کرده و با توکل بر خالق روشنایی‌‎ها و ارده‎ای فولادین عزم خود را جزم کرده و در مسیر علم آموزی به قله‎های موفقیت دست یافته اند.

سجاد روستایی جوان کم بینای ملایری از همین قشر جامعه است که نواقص نتوانسته مانعی برای رسیدن وی به قله‎های موفقیت علم آموزی باشد.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: متأسفانه رسانه‌ها در حوزه اصلاح دید مردم و مسئولان نسبت به معلولین کم کاری کرده اند.

این جوان موفق ملایری از اقامت خود از شش سالگی در خوابگاه یاد کرد و افزود: از سن شش سالگی در مدرسه‎های نابینایان در تهران درس می‎خواندم و تا مقطع کارشناسی ارشد دور از خانواده در خوابگاه ساکن بودم.

وی که اکنون در مقطع دکترای رشته روانشناسی توسعه در دانشگاه آزاد تهران مشغول تحصیل است گفت: من فارغ تحصیل رشته برنامه ریزی و رفاه از دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستم و تا این مقطع از بهزیستی کمک هزینه تحصیلی به من تعلق گرفته، اما کفاف هزینه‌های تحصیلی ام را نمی‎دهد.

روستایی مهمترین دغدغه خود را اشتغال دانست و بیان کرد: از زمانی که مدرک کارشناسی را گرفته ام دنبال کار می باشم که با رفتار متناقص مسئولان مواجه شده ام، ابتدا رفتار خوبی داشتند که توانسته ام درس بخوانم و وعده‎هایی می دادند ولی این وعده‎ها هیچگاه عملی نشده است.

روستایی از برخورد و دید برخی از مسئولان نسبت به معلولین گله و عنوان کرد: برای اشتغال به یکی از مسئولان مراجعه کردم که متاسفانه با برخورد ارتجاعی این مسئول مواجه شدم که مگر شما هم درس می خوانید و شما هم کار می خواهید؟

وی کمبود امکانات را در شهر ملایر برای نابینایان برشمرد و بیان کرد: در ملایر برای هموارسازی و مناسب‎سازی راه‌ها و ساختمان‌های عمومی، وضعیت خیابان‎ها و پیاده‌روها کاری برای معلولین انجام نگرفته است.

این جوان موفق ملایری گفت: با توجه به اینکه قانون تحصیل معلولین رایگان است، اما هرگاه که برای پرداخت شهریه عنوان کردم  که هزینه تحصیل من رایگان است، گفتند که تو فعلا پول را پرداخت کن تا بعدا برمی گردانیم، اما با توجه به کمک بهزیستی من نیمی از شهریه را خودم پرداخت کرده و هیچگاه مبلغی برگشت داده نشده است.

وی به کارگیری از معلولین را در نهادها بسیار محدود دانست و عنوان کرد: از معلولین در قسمت‎های مختلف بهزیستی، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و مددکاری می توان استفاده کرد، اما در استخدام‎ها بسیار تبعیض قائل می‎شوند.

روستایی از اصحاب رسانه درخواست کرد که صدای جامعه معلولین را به گوش مردم و مسئولان برسانند و تصریح کرد: متاسفانه جامعه با نگاه ترحم آمیز با معلولین برخورد می کند و این نقص در اعضای ما و برخورد نامناسب جامعه باعث باعث تضعیف روحیه این قشر جامعه نیز می شود.

دیدگاه شما