وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 19 مهر 1393 ساعت 11:59   |   کد مطلب: 10085
"غزال خاموش"، خاطرات پیشکسوت پست همدان به فراموشی سپرده شد!
پیشکسوت پست همدان از تألیف کتاب "غزال خاموش" برگرفته از خاطرات خود در دوران انقلاب خبر داد.

به گزارش نافع، علی‌اصغر اعتمادی، کارشناس بازنشسته اداره کل پست همدان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: سال 51 بود که وارد وزارت پست، تلگراف و تلفن شدم. در آن زمان 23 سال داشته و به دلیل داشتن تخصص در رشته برق و الکترونیک و تسلط به زبان انگلیسی به مخابرات انجام وظیفه کردم.

وی اظهار داشت: پس از آن و تا سال 87 که بازنشسته شدم در سمت‌هایی چون مسئول تلگراف‌های لاتین، مسئول امور اداری پست، مدیر حمل و نقل استان، مدیر دفتر پست اسدآباد، رئیس اداره پست تویسرکان و کارشناس روابط عمومی اداره کل پست خدمت کردم.

 اعتمادی بیان کرد: پس از آن نیز به عنوان رئیس کانون بازنشستگان فعالیت کرده و به عنوان پیشکسوت نمونه استان برگزیده شدم.

وی با اشاره به خاطرات خود از سال‌های اولیه کار گفت: در سال‌های نخست، مرسولات پستی بین شهرهای مختلف استان همدان با استفاده از اسب و قاطر و همراهی مأموران مسلح جابجا می‌شد چراکه اماناتی چون پول نقد و طلا به همراه نامه‌ها ارسال می‌شد.

وی ادامه داد: پس از آن نیز به وسیله موتورسیکلت و پیکان‌وانت نامه‌ها جابجا می‌شد.

این پیشکسوت پست استان همدان از تألیف کتابی با عنوان "غزال خاموش" برگرفته از خاطرات خود پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این کتاب داستان زندگی یک زندانی سیاسی انقلابی است که از داخل زندان و به کمک سربازان برای خانواده و دخترش به نام غزال، نامه می‌فرستد و پستچی‌ها پنهان از چشم مأموران ساواک، این نامه‌ها را که با رمز یامهدی(عج) مشخص شده به خانواده‌اش می‌رسانند.

اعتمادی اعلام کرد: برای چاپ کتاب به اداره کل پست استان مراجعه کردم، اما متأسفانه کسی برای این کار از من حمایت نکرد و کتاب زیر چاپ نرفته است.

لازم به ذکر است؛ علی‌اصغر اعتمادی در سال 1370 به عنوان مخترع برتر کشور به سوئیس اعزام شده و دارای اختراعاتی چون ساخت منشی تلفنی، اختراع تلفن داخلی با استفاده از سیستمی ساده وارزان‌قیمت و سیستم ایمنی در برابر سرقت است.

گفتگو از سمیه مظاهری

 

 

 

 

دیدگاه شما