وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 17 مهر 1393 ساعت 16:42   |   کد مطلب: 10041
کارگاه استفاده صحيح از رسانه ها به همت معاونت اجتماعي انتظامي استان همدان در سومين روز از هفته ناجا و در دانشگاه علمي کاربردي واحد هنر همدان برگزار شد.

در اين کارگاه سرهنگ خزاعي معاون اجتماعي انتظامي استان همدان به تشريح آسيب ها و معضلات ناشي از فضاي مجازي و برنامه هاي ماهواره اي پرداخت و در ادامه قاسمي معاون سياسي امنيتي سپاه انصار الحسين نيز پيرامون موضوع کارگاه سخنراني کرد.

ديدار با خا نواده هاي معظم شهداء برنامه هاي هفته ي ناجا

در ادامه برنامه هاي هفته ناجا هياتي متشکل از مسوولان انتظامي و ادارات دولتي شهرستان ملاير استان همدان از خانواده 7 شهيد گرانقدر نيروي انتظامي ديدار و ضمن تقديم هداياي به آنان به مشکلات اين خانواده هاي گرانقدر رسيدگي کردند.

برگزاري جلسه اتاق فکر هفته ناجا در کلانتري 13 عين القضاه همدان

جلسه اتاق فکر هفته ناجا با موضوع بررسي علمي و آسيب هاي اجتماعي صبح امروز به رياست جانشين انتظامي استان همدان و با حضور رئيس دفتر تحقيقات کاربردي وتعدادي از اساتيد دانشگاه ،فرماندهان ،مسئولان ورئيس کلانتري 13 ورئيس کلانتري12 شهرستان همدان برگزار شد.

 در ابتدا "سرهنگ سعيد زاده "رئيس دفتر تحقيقات کاربردي انتظامي استان همدان پس از تبريک هفته ناجا در خصوص موضوع اتاق فکر " بررسي علمي و آسيب هاي اجتماعي"به تشريح موضوعات فراروي دستور جلسه پرداخت.

در ادامه سرهنگ خرم روي پيرامون موضوعات داشتن ديد علمي و بررسي علمي درجرائم و آسيب هاي اجتماعي،بررسي علل وانگيزه ارتکاب جرائم از نطر علمي،فرهنگ سازي عمومي در سطح اقشار جامعه ،بررسي آسيب شناسي جرائم خرد از دو ديدگاه عوامل عام وعوامل خاص به بيان سخن پرداخت.

در ادامه کارشناسان و اساتيد حاضر در جلسه به تشريح نظرات کارشناسانه خود پيرامون موضوعات مطرح شده در جلسه و همچنين حساس نمودن سازمان ها و نهادهاي تاثيرگذار در امر پيشگيري اجتماعي و درگير نمودن سازمانها ونهادهاي تاثير گذار در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي علمي جرائم وآسيبهاي اجتماعي از نظر روانشناسي وجامعه شناسي وتئوري هاي موجود در اين رابطه پرداختند.

گفتني است، در اين نشست پيرامون تشخيص علمي علل وانگيزه جرائم وبررسي آسيب هاي اجتماعي مرتبط با هرجرم وارائه راهکار مناسب بحث و تبادل نظر شد.

همايش دوچرخه سواري در روز بدون خودرو در همدان

مراسم همايش دوچرخه سواري و روز بدون خودرو صبح امروز با همت مديريت تربيت بدني معاونت تربيت و آموزش انتظامي استان همدان و با همکاري پليس راهور استان و هيئت دوچرخه سواري همدان برگزار شد.

گفتني است،در اين مراسم دوچرخه سواران مسير ميدان آرامگاه بوعلي تا ستاد انتظامي شهرستان همدان را رکاب زدند و در خاتمه به تعدادي از نفرات برتر ،جوايزي اهدا شد.

ديدار جانشين انتظامي استان همدان با بازنشستگان و بيماران در بستر انتظامي استان

جانشين انتظامي استان همدان در سومين روز از هفته ناجا با تعدادي از بازنشستگان و همکاران بيمار و فرزندان بيمار در بستر کارکنان از نزديک ديدار و از آنان دلجويي کرد.

گفتني است، در اين ديدارها که نماينده معاونت نيروي انساني استان نيز حضور داشت لوح تقدير و هدايايي به رسم يادبود تقديم اين عزيزان شد.

سومين جلسه ارتباط مستقيم انتظامي استان همدان با مردم در هفته ناجا

معاون هماهنگ کننده انتظامي استان همدان صبح امروز ضمن حضور در دفتر نظارت همگاني 197 از نزديک با شهروندان ديدار کرد.

گفتني است، در اين ملاقات سرهنگ فرامرز به گذر به همراه رؤسا و معاونان بازرسي،پليس راهنمايي و رانندگي و پليس اطلاعات و امنيت عمومي به همراه فرماندهي انتظامي شهرستان همدان به مشکلات مردم به صورت چهره به چهره و تلفني رسيدگي کردند.

بدون مشارکت مردم امنيت مطلوب تحقق نخواهد يافت

فرمانده انتظامي استان همدان صبح امروز در جلسه هم انديشي پليس،امنيت،اصناف گفت: بدون مشارکت مردم امنيت مطلوب تحقق نخواهد يافت.

 جلسه هم انديشي پليس،امنيت،اصناف صبح امروزبا حضور فرمانده انتظامي استان همدان،فرماندار،مديران کل سازمان صنعت و معدن،بازرگاني،معاون سياسي انتظامي فرمانداري همدان و نمايندگان امور مالياتي، سازمان تعزيرات حکومتي و رئيس مرکز بهداشت و نماينده اصناف همدان در سالن جلسات ستاد انتظامي استان برگزار شد.

سردار مهديان نسب در اين جلسه با اشاره به شعار هفته نيروي انتظامي پليس، تلاش جهادي،کارآمدي،اقتدارگفت:بدون مشارکت مردم امنيت مطلوب در جامعه تحقق نخواهد يافت چراکه امنيت يک توليد جمعي است و اين که مبتني بر همراهي مردم و مشارکت آنان باشد پايدار است.

وي از تعامل و همراهي اصناف استان با پليس تقدير کرد و با اشاره به نقش تاثيرگذار اصناف و بازار در فضاي حاکم بر جامعه گفت:بي شک اصناف نقش تاثيرگذاري در فرهنگ سازي و اغناگري اجتماعي بر عهده دارند و ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در اصناف مي تواند در پايداري امنيت تاثيرگذار باشد.

سردار مهديان نسب بازار را مرکز ترويج دين ،ولايت مداري و فرهنگ تشيع دانست و افزود:نقش بازار در برگزاري مراسمات و مناسبت هاي ديني ،مذهبي و فرهنگي نقشي تاثيرگذار و در خور تقدير است.

وي يکي از مباحث مهم در حوزه اصناف را در گذشته بحث مکاسب دانست و افزود:متاسفانه اين بحث امروز در اصناف مغفول مانده است و بايد سعي شود اين مباحث دوباره در اصناف احيا شود.

اين مقام مسئول با اشاره به عملکرد دواير مشاوره و مددکاري در سالجاري گفت:تعداد 30هزار نفر از شهروندان به صورت مراجعه حضوري و ارتباط تلفني از خدمات مراکز مشاوره و دواير مددکاري کلانتريهاي سطح استان بهره گرفته اند و 2هزار و 600پرونده در اين مراکز با تلاش کارکنان اين دواير به صلح و سازش منجر شده است.

سردار مهديان نسب با اشاره به هجمه هاي فرهنگي و ترويج فرهنگ مصرف گرايي که امروزه توسط کشورهاي غربي از طريق رسانه هاي آنان تبليغ مي شود گفت:بايد تلاش شود که بازار جامعه اسلامي بستر نفوذ و هجمه فرهنگي دشمن نشود.

فرمانده انتظامي استان همدان در خاتمه با اشاره به اقدامات انتظامي استان در حوزه عفاف و حجاب گفت:اميدواريم بتوانيم با اقدامات فرهنگي و همراهي مسئولان و نهادهاي فرهنگي ،در راستاي ارتقاء فرهنگ خود کنترلي در بين شهروندان گام برداريم.

گفتني است: در ابتداي اين نشست فرماندار شهرستان همدان با تبريک هفته نيروي انتظامي به کارکنان انتظامي در استان از تلاش ها و اقدامات اين نيرو در راستاي تامين و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان تقدير کرد و به بيان مطالبي پيرامون دستور کار نشست پرداخت.

کشف 4 ميليارد و 500 ميليون ريال کالاي قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از توقيف يک دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق به ارزش 4 ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.

 سرهنگ زارعي در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي با همكاري اداره اطلاعات جنايي در پي كسب خبري مبني بر حمل كالاي قاچاق در قالب كالاهاي گمركي و قانوني با يكدستگاه تريلر كه از خرمشهر بارگيري شده و به سمت آستارا مي رود موفق به شناسايي محموله مذكور كه در مسير كنگاور به سمت همدان در حال حركت بود شدند.

وي افزود: ماموران حاضر در ايستگاه بازرسي شهيد زارعي خودرو موصوف را كه در حال حمل يك كانتينر 40 فوتي بود را متوقف کردند و در بررسي هاي اوليه در مدارک گمرکي همراه راننده جعلي بودن مدارک محرز و خودرو به همراه راننده جهت تحقيقات بيشتر به داخل ايتگاه شهيد زارعي منتقل شد.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در بررسي محموله داخل كانتينر 157 هزار و 13 عدد شال و كلاه و دستكش ساخت کشور چين به ارزش تقريبي چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال کشف شد.

رييس پليس راه انتظامي استان همدان در خاتمه اظهار داشت: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم دستگير شده در اين رابطه به شعبه تعزيرات حکومتي معرفي و با قرار ده ميليارد ريال روانه زندان شد.

80درصد سرقت هاي خرد توسط معتادان صورت مي گيرد

جانشين انتظامي استان همدان در نشست علمي تخصصي بررسي عوامل اجتماعي موثر بر سرقت داخل خودرو در شهر همدان گفت: 80درصد سرقت هاي خرد توسط معتادان صورت مي گيرد.

 سرهنگ خرم روي در اين نشست که با حضور اساتيد دانشگاه برگزار شد گفت:در خصوص جرائم و عمدتا سرقت بين کارپليس و دانشگاه يک ارتباط تنگاتنگ و وابسته وجود دارد با اين تفاوت که پليس در حوزه سخت افزاري و انتظامي با مجرمان برخورد مي کند ولي دانشگاه در حوزه نرم و پژوهشي وارد عمل مي شود.

وي افزايش کشف سرقت و کاهش وقوع آن،مبارزه با مواد مخدر ،ارتقاء انضباط اجتماعي و ترافيکي و ارتقاء سطح امنيت اخلاقي را 4 اولويت نيروي انتظامي در سطح کشور عنوان کرد که در دستور کار انتظامي استان نيز قرار دارد.

سرهنگ خرم روي در ادامه بيان داشت:بيشترين آسيب ها در حوزه سرقت، از جانب معتادان ، افرادفراري از منزل و کارتن خواب ها صورت مي گيرد و عمدتا 80 درصد سرقت هاي خرد توسط اين افراد انجام مي شود.

اين مقام مسوول با اشاره به مشکل اساسي که در چيدمان و مبلمان شهري وجود دارد گفت: در طراحي شهري بايد چيدمان و مبلمان شهر را طوري طراحي کنيم که تسهيل کننده سرقت نباشد.

وي در خاتمه بيان داشت: علل وقوع سرقت در بسياري از موارد،سهل انگاري توسط صاحب مال است، بنابراين مردم خود بايد در مراقبت از وسايل قيمتي و اموالشان همت گمارند.

در پايان اين نشست دکتر وکيلي،دکتر تهامي،و دکتر اخوان از اساتيد دانشگاه به ايراد سخن پرداختند.

برگزاري مسابقات تيراندازي جانبازان و بازنشستگان انتظامي استان همدان در هفته ناجا

به مناسبت گراميداشت هفته ناجا يک دوره مسابقه تيراندازي با حضور جانبازان و بازنشستگان انتظامي استان با تپانچه بادي در محل معاونت تربيت و آموزش انتظامي استان برگزار شد.

گفتني است، در خاتمه به ترتيب استواردوم جانباز جواد رضايي، ستواندوم جانباز ابراهيم نعمتي و استوار دوم جانباز سعيد عسگري رتبه اول تا سوم اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.

بازديد از آسايشگاه معلولين به مناسبت هفته ناجا در همدان

به منظور دلجوئي از بيماران بستري در آسايشگاه معلولين ذهني وحرکتي مهر آوران، کارکنان معاونت تربيت و آموزش انتظامي استان همدان به همراه فراگيران دوره تخصصي تکميلي با در آسايشگاه مذکور و با اهدا شيريني به بيماران وهديه به پرستاران از آنان عيادت به عمل آوردند .

شايان ذکر است، از طرف مدير وکارکنان آن آسايشگاه ضمن تقدير از عملکرد افراد مذکور هفته نيروي انتظامي را به کليه کارکنان ناجا تبريک گفتند.

گفتني است، آسايشگاه معلولين مهر آوران در شهرک شهيد مدني ابتداي بلوار يادگار امام واقع و داراي 75 نفر بيمار ذهني وحرکتي مي باشد.

دفاع در برابر جنگ نرم دشمن، اقتدار نرم را مي طلبد

جانشين انتظامي استان همدان عصر روز گذشته در کارگاه آموزشي اولياء و مربيان گفت: دفاع در برابر جنگ نرم دشمن، اقتدار نرم را مي طلبد.

 کارگاه آموزشي اولياء و مربيان آموزش و پرورش نواحي 1 و 2 شهرستان همدان عصر روز گذشته با حضور جانشين انتظامي استان همدان، معاون اجتماعي، مدير آموزش همگاني و جمعي از مسوولان آموزش و پرورش نواحي 1 و 2 شهرستان همدان در محل تالار معلم اين شهر برگزار شد.

سرهنگ خرم رويي در اين مراسم با تبريک هفته نيروي انتظامي به دلاورمردان عرصه نظم و امنيت جامعه گفت: شعار امسال هفته نيروي انتظامي برگرفته از عنوان سال 93 "پليس؛ تلاش جهادي، کارآمدي، اقتدار" است و نشان دهنده اقدامات و تلاش هاي جهادگونه خادمان عرصه نظم و امنيت و کارآمدي آنان در حوزه هاي مختلف عملياتي و ماموريتي است.

وي در ادامه با اشاره به توطئه هاي نظام استکبار و دشمنان نظام عليه نسل جوان و خانواده ها اشاره کرد و افزود: امروز دشمن در عرصه فرهنگي به ميدان آمده و تلاش دارد با شبيخون فرهنگي نسل جوان و خانواده ايراني را از هويت اسلامي و ارزشي خود دور سازد.

اين مقام مسوول اضافه کرد: دشمنان با استفاده از ابزار رسانه اي خود درصدد هستند تا سبک زندگي ايراني اسلامي مردم ما را تغيير دهند بنابراين هوشياري و بصيرت و شناخت اين حربه ها مي تواند مهمترين راهکار در مقابله با آنان محسوب شود.

سرهنگ خرم روي نظارت خانواده ها را بر رفتار فرزندان خواستار شد و تاکيد کرد: امروز با ورود ابزارهاي ارتباطي گوناگون در عرصه جهاني از قبيل ماهواره، اينترنت، شبکه هاي اجتماعي، تلفن همراه و رايانه، آسيب ها و تهديدات فراواني پيش روي فرزندان و خانواده فراهم آمده که مي طلبد با نظارت و کنترل والدين و مسوولان در اين عرصه نقشه هاي شيطاني دشمنان را نقش بر آب سازند.

جانشين انتظامي استان همدان در خاتمه ، ترويج فرهنگ غربي، مصرف گرايي، بي هويتي ، تزلزل بنيان خانواده، بي عفتي را از عوارض برنامه هاي ماهواره برشمرد و افزود: اميدواريم خانواده ها با سلاح ايمان، بصيرت و پايبندي به نظام و ارزش هاي اسلامي و پيروي از ولايت بتوانند دشمنان را در رسيدن به اهداف خود ناکام کند.

گفتني است، در ابتداي اين مراسم سرهنگ خزاعي معاون اجتماعي انتظامي استان همدان طي سخناني به اقدامات فرهنگي انتظامي استان در آگاهسازي و پيشگيري اجتماعي از جرايم اشاره کرد و افزود: از ابتداي سال جاري تا کنون بيش از 168 هزار نفر از مخاطبان جامعه هدف پليس از آموزش هاي کارشناسان انتظامي به صورت چهره به چهره و کارگاهي بهره گرفته اند.

سرهنگ خزاعي محور آموزش هاي پليس را تهديدات و آسيب هاي فراروي خانواده ها و فرزندان آنان دانست و اظهار داشت: اين آموزش ها در راستاي ارتقاء سطح دانش و مهارت اجتماعي خانواده ها و دانش آموزان در برابر جنگ نرم دشمن برنامه ريزي و اجرا مي شود.

لازم به ذکر است، در خاتمه اين مراسم با حضور مسوولان حاضر در مراسم از بانک اطلاعاتي کارشناسان و مربيان آموزش همگاني انتظامي استان رونمايي شد.

دیدگاه شما