وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 17 مهر 1393 ساعت 11:28   |   کد مطلب: 10033
مدیرکل پست استان همدان در گفتگو با نافع:
سرانه استفاده از پست در همدان پایین است
سرانه استفاده از پست در همدان پایین است
12 میلیون مرسوله در 6 ماهه اول امسال به وسیله اداره کل پست همدان جابجا شده است.

به گزارش نافع، مدیرکل پست استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: از این تعداد 8/5 میلیون مرسوله از همدان به دیگر مناطق کشور صادر و 2/6 میلیون نیز به استان وارد شده است.

حمید بهنامی افزود: سرانه هر نفر جمعیت 3/3 مرسوله بوده که در مقایسه با سایر کشورها بسیار پائین و دلیل آن، نبود فرهنگ استفاده از خدمات پستی است.

وی با اشاره به 17 مهر روز پست اظهارداشت: پست استان همدان با 665 واحد پستي، یکی از مراكز نه‌گانه مبادله پست کشور است که مرسولات پستی استان‌های كردستان، ايلام، كرمانشاه و همدان  از این مرکز و به صورت شبانه‌روزی مبادله مي‌شود.

بهنامی بیان کرد: درحال حاضر فعالیت 154 واحدپستی شهری(23 واحددولتی و131 دفتر پیشخوان دولت) و  511 واحد پستی روستایی(  69   نمایندگی پست روستائی و442 دفترICT روستائی ) موجب شده تا به ازاء هر29 کیلومتر مربع یا 2561 نفرجمعیت یک واحد پستی وجود داشته و سطح دسترسی مردم را آسان‌تر کند.

وی ادامه داد:813 صندوق پستی منصوبه در معابر شهری وروستایی نیز از امکاناتی است که شهروندان برای ارسال مرسوله خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بهنامی با اشاره به دیگر خدمات شرکت پست گفت: در حال حاضر ده‌ها خدمت مربوط به دیگر سازمان‌ها به صورت نیابتی به وسیله پست استان به مردم ارائه می شود که با عقد 260 قرارداد با ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در سطح استان صورت می‌پذیرد.

مدیرکل پست استان همدان اضافه کرد: شرکت مخابرات استان، بانک های دولتی و خصوصی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل ثبت احوال، اداره کل امور مالیاتی و تعدادی از فروشگاه های مجازی، بخشی از این سازمان‌ها هستند که خدمات آن‌ها به وسیله پست ارائه می‌شود.

 بهنامی، قرائت کنتور و توزیع قبوض شرکت برق، اشتراک‌پذیری گاز، پست مستقیم، پست تبلیغ، پست لجستیک، توزیع اخطاریه مؤسسات مالی و اعتباری، پیش ثبت‌نام و قبول مدارک درخواست کارت ملی هوشمند، پلمپ دفاتر تجاری شرکت‌ها، قبول مدارک و توزیع اسناد تک‌برگی و انواع ثبت‌نام‌های اینترنتی را از دیگر خدمات شرکت پست استان به دستگاه‌های اداری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: انجام نیابتی خدمات دستگاه‌ها به وسیله پست علاوه بر کاهش مراجعات حضوری به سازمان‌ها موجب شده تا ارائه خدمات بدین روش، رفاه وآسایش مردم را به دنبال داشته و موجب افزایش بهره‌وری و افزایش سطح سلامت سازمان‌ها شده است..

بهنامی با اشاره به خدمات پست در روستاها نیز بیان کرد: توسعه دفاترICT روستایی از فعالیت‌های دیگر  پست استان به شمار می‌رود و سعی شده همزمان خدمات مختلف چون انجام تبلیغات از طریق نیازمندی‌های روزنامه همشهری، وب‌آگهی و ... در این دفاتر ارائه شود.

وی اعلام کرد: راه‌اندازی 38 خط حمل و نقل مرسولات روستایی نشان‌دهنده توجه به روستاییان عزیز در سطح استان است.

بهنامی گفت: در بخش روستاها با استفاده از اعتبارات uso ، علاوه بر تعمیر و بازسازی 14 باب ساختمان دفاتر روستایی، همه صندوق‌های پستی منصوبه در روستاها تعمیر و رنگ‌آمیزی شده است.

گفتگو از سمیه مظاهری

 

دیدگاه شما