وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 17 مهر 1393 ساعت 10:36   |   کد مطلب: 10029
شیربچه‌های کشتی ایران در همدان به روی تشک می‌روند
طی دو روز و به میزبانی همدان یک هزار کشتی‌گیر جوان در دو رشته فرنگی و آزاد بر روی تشک می‌روند.

برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف همیشه در عرصه ملی، بین‌المللی و جهانی زحماتی را برای میزبانان داشته و دارد اما همدانی‌ها در این بعد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در چند سال اخیر ایجاد اماکن ورزشی باعث شده تا میزبانی سطوح ملی بسیاری از رقابت‌‌های ورزشی به همدانی‌ها سپرده شود که به گفته بسیار از میهمانان در این زمینه نمره قبولی نیز گرفته‌اند.

در روزهای پاییزی امسال، همدان میزبان یک رویداد مهم ورزشی در رشته کشتی است که با حضور بیش از یک هزار کشتی‌گیر، مربی و سرپرست طی دو روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در همدان اظهار کرد: بعد از رایزنی‌های مختلف، فدراسیون کشتی با میزبانی همدان برای برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور در دو رشته آزاد و فرنگی به صورت همزمان موافق کرد.

یاسر نصرتی تصریح کرد: این مسابقات قرار بود ابتدا در سالن ۶ هزار نفری انقلاب برگزار شود اما به دلیل بعد مسافت محل برگزاری تا اسکان ورزشکاران، با مساعدت بابک خاکساری مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد همدان، در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: با اعلام آمادگی که از سراسر کشور صورت گرفته حضور بیش از یک هزار ورزشکار، مربی و سرپرست و همچنین عوامل برگزاری مسابقات در همدان پیش‌بینی شده است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها با بیان اینکه این رقابت‌ها در هشت وزن برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابر اعلام کمیته برگزاری مسابقات، چهار وزن اول کشتی آزاد و چهار وزن دوم کشتی فرنگی روز پنج‌شنبه مبارزه خواهند کرد و رقابت بقیه اوزان نیز روز جمعه برگزار می‌شود.

نصرتی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها به عنوان گرامیداشت یکی از زحمات‌کشان کشتی همدان نامگذاری شده است افزود: این مسابقات مهم تحت عنوان یادواره مرحوم «حاج محمد جباریان» برگزار خواهد شد که قرار است از خانواده این مرحوم و همچنین «حسن خواجه‌وندی» تقدیر شایسته‌ای به عمل آید.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها صبح و عصر پنج‌شنبه به صورت مستقیم از طریق شبکه تلویزیونی ورزش بر روی آنتن خواهد رفت و مشتاقان کشتی می‌توانند به صورت زنده این مسابقات را پیگیری کنند.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها ابراز کرد: حضور رسول خادم رئیس و همچنین تنی چند از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در این رویداد قطعی شده که این انگیزه زیادی برای کشتی‌گیران جوان ایجاد کرده است.

به گفته وی، در حاشیه این رقابت‌ها نیز از «میثم مصطفی‌جوکار» دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچوئن کره جنوبی با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی تجلیل ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

نصرتی گفت: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشور ۱۷ و ۱۸ مهرماه صبح و عصر در سالن ورزشی امام علی(ع) دانشگاه آزاد همدان برگزار می‌شود و تماشای آن برای علاقه‌مندان رایگان خواهد بود.

منبع:همدان ورزش

دیدگاه شما