وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393 ساعت 12:51   |   کد مطلب: 9842
نافع به بهانه 9 مهر روز همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گزارش می‌دهد:
خوب گوش کن، صدای مظلومیت مردم غزه شنیده می‌شود
خوب گوش کن، صدای مظلومیت مردم غزه شنیده می‌شود
صدای مظلومیت و فریاد الله اکبر، جیغ ها و زجه های زنان، گریه های مظلوم وار کودکان و در نهایت صدای گوینده رادیو: غـــــــزه در خون است.

به گزارش نافع، نوار کوچکی در رادیو ضبط  دنیا گذاشته شده و مدام این صداها را تکرار می کند...

اين روزها دوباره آسمان اين سرزمين رنگ خون به خود گرفته و صداي كودكان و زنان غزه از هر جا به گوش مي رسد و امروز، روز همبستگی و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و کودکان غزه، روزی که شاید بتوان آن را به شرح زیر تفسیر کرد...

 

به مناسبت فرا رسیدن روز همبستگی و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و کودکان غزه به سراغ جمعی از اهالی همدان رفتیم و جویا شدیم از حس و حالشان نسبت به اوضاع و احوال نابسامان غزه ، این کلمه سه حرفی با یک دنیا حرف

در سطح شهر چرخی می زنم به ناگاه نگاهم بر چهره فردي آشنا ميخكوب مي‌شود، دل دل می کنم برای مصاحبه کردن، خوب كه يادم مي‌آيد هميشه ساز مخالف این دنیا بوده، به او نزدیک می شوم بعد از سلام و احوالپرسی زل زدنم را جویا می شود و می گوید: مگر مي‌شود صداي ناله مادران فرزند از دست داده و صداي بمب‌هايي را كه يكي پس از ديگري بر سرانسان‌ها و مسلمانان غزه آوار مي‌شود را بشنوي و احساست تكان نخورد...

لبخندش در ميان اشك‌هاي جمع شده در چشمهايش گم مي‌شود، از او جدا مي‌شوم

رقيه نيك فرجاد مادري 50 ساله است كه در نخستين گفتگو همراهم مي‌شود و مي‌گويد: بيت‌المقدس عرصه جهاد است، پيروزيش بسته به اتحاد است، او ادامه مي‌دهد: فلسطين هيچگاه تنها نمي‌ماند.

آقاي‌ هاشمي هم كه همراه همسر و دو فرزندش در حال عبور از خیابان است نیزبا جديت تمام مي‌گويد: خدا لعنت كند اسرائيل را كه در تمام دنياي اسلام ناامني ايجاد مي‌كند، گروهك ملعون داعش هم كه دست پرورده جديد اسرائيل است به تازگي در بعضي كشورهاي اسلامي ادعاي خلافت دارد و سنگ اسلام واقعي را به سينه مي‌زند.

او سرش را تكان مي‌دهد و در ادامه سكوت جامعه بين‌الملل و برخي از سران كشورهاي مسلمان را مايه وقاحت و بي‌شرمي آنان مي‌داند و مي‌گويد: واقعاً چرا در مقابل اسرائيل سكوت كرده‌اند و از مسلمانان غزه دفاع نمي‌كنند!

زهرا احراث هم در حالي كه چادرش را محکم گرفته مي‌گويد: شيعه علي(ع) مردم فلسطين و غزه را تنها نمي‌گذارد ما بايد خودمان را جزئي از آن‌ها بدانيم.

اين مادر همداني ادامه مي‌دهد: وقتي از تلويزيون تصوير مردم مظلوم فلسطين را مي‌بينم كه از زير خروارها خاك وآهن خارج مي‌شوند قلبم درد مي‌گيرد، نفسم بند مي‌آيد، اين چه بلايي است كه بر سر آنها مي‌آورند، آنهايي كه فقط از سرزمين آبا و اجدادي شان دفاع مي‌كنند.

پوريا بختياري 22 ساله هم با نشاط خاصي مي‌گويد: من به عنوان يك جوان ايراني و همداني اعلام مي‌كنم كه جوانان با غيرت مسلمان آماده كمك به مظلومان غزه هستند و از خدا مي‌خواهم اسرائيل را نابود كند و آرزوي صلح در همه جاي دنيا را دارم.

او آهي مي‌كشد و ادامه مي‌دهد: خدايا يعني مي‌شود يك روز با اعلام آتش بس زودتر جنايات غزه تمام شود.

در ميان آدم هایی که در حال عبور کردن هستند، خانمی محجبه با پوشش كاملاً اسلامي توجهم را جلب مي‌كند، ناخودآگاه به سمتش مي‌روم، او كه سال‌هاست در كشور كويت زندگي مي‌كند مي‌گويد: من ايراني الاصل هستم و مدتهاست در كويت زندگي مي‌كنم.

خانم حجازي ادامه مي‌دهد: وقتي صحنه‌هاي وحشيگري اسرائيل را در رسانه‌ها مي‌بينم واقعاً افسوس مي‌خورم كه جهان و سازمان‌هاي حقوق بشر هيچ كاري براي دفاع و آتش بس نمي‌توانند انجام دهند، مرگ بر اسرائيل و هوادارانش.

اين ايراني مقيم كويت مي‌گويد: حرف امام خميني(ره) آرزوي قلبي همه ما است: اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود.

او، كويت را نيز كشوري خنثي نسبت به جنايت‌هاي اسرائيل در فلسين معرفي مي‌كند و مي‌گويد: گويا اعراب و غرب در مقابل كشتار و نسل‌كشي مسلمانان غزه مسؤوليتي ندارند و سكوت مي‌كنند، فقط از خداي بزرگ براي مردم اين سرزمين كمك مي‌خواهم.

خانم محمدي هم كه دست فرزندش را محکم گرفته با آهي از سر حسرت مي‌گويد: خدا گواه است براي مردم غزه بسيار ناراحتم، وقتي آن كشتار و آوارگي را مي‌بينم واقعاً دلم آتش مي‌گيرد، در اين جنگ كودكان از بين مي‌روند و اين نهايت مظلوميت است، انشاءا... با ظهور حضرت مهدي(عج) اين ظلم هر چه زودتر ريشه‌كن شود.

او با حرارت خاصي ادامه مي‌دهد: آخر انسانيت كجا رفته، اينها به كدامين گناه كشته مي‌شوند، سكوت جهانيان در مقابل جنايات غزه تأسف‌بار است، تمام دنياي اسلام بايد جلوي اسرائيل ايستادگي كنند، اين مادر همداني اضافه مي‌كند: قطعاً فلسطين پيروز و اسرائيل نابود است و اين اعتقاد قلبي هر مسلمان در ايران است.

عطيه محسني 9 ساله كه در گوشه‌اي به صحبت‌هاي ما گوش مي‌دهد نيز بي‌اختيار اشك در چشمهايش حلقه مي‌زند و مي‌گويد: باور كنيد خيلي براي كودكان غزه ناراحت هستم و از خدا مي‌خواهم همه زخمي‌ها زودتر خوب شوند و هيچ جا جنگ نباشد، الهي آمين.

 

جعفر تركاشوند هم همراه همسر و دوقلوهاي كوچكش كه هر دو با مظلوميت خاصي در كالسكه خوابشان برده است در گفتگویمان شرکت می کند و با بغضي سنگين می گوید: كاش مي‌شد الان فلسطين بودم، در حال حاضر با وضعيتي كه در جهان اسلام و غزه وجود دارد هيچ گزينه‌اي جز حركت انقلابي و حركت جهادي وجود ندارد.

 

اين شهروند همداني درباره سكوت دولت‌ها گفت: آنها يا چشمانشان كور است، يا خود را به كوري و خواب زده‌اند، هر كسي به فكر منافع خودش است و هدف آنها نابودي مسلمانان است.

 

از آقاي تركاشوند كه جدا مي‌شوم مادري را مي‌بينم كه به دليل كهولت سن در حالي كه بر ويلچر سوار است، مدام دستهايش را بالا مي‌برد و زير لب چيزي مي‌گويد، به طرفش مي‌روم تا مرا مي‌بيند و مي‌فهمد خبرنگارم انگار كه داغ دلش تازه شده باشد مي‌گويد: آخر وجدان مسلمان‌ها كجا رفته، چرا نمي‌شود كاري براي فلسطين انجام داد، به خدا 66 سال كم نيست.

 

خانم زيوري مهدي پور ادامه مي‌دهد: چرا جوامع حقوق بشر در برابر قتل عام مردم غزه سكوت كردند، كجاست جوامع بين‌المللي مدعي حقوق بشر كه صداي فرزندان يتيم فلسطين را بشنود.

 

اينجا ديگر گريه امان اين مادر شهيد را نمي‌دهد، گويي ياد فرزند شهيدش افتاده است، با چشماني اشكبار مي‌گويد: چرا بايد سفره‌هاي مردم غزه با خون جوانانشان رنگين شود، آخر چرا؟

 

با بغض سنگيني از كنار اين مادر شهيد بلند مي‌شوم، مهسا رضاپور دختر دانشجويي را مي‌بينم كه به گرمي پاسخگوي سوالاتم مي‌شود و مي‌گويد: در فلسطين انسانيت در حال نابود شدن است، نسل كشي و غارت مسلمانان شغل جديد مزدوران آمريكايي و اسرائيلي شده است.

 

او ادامه مي‌دهد: همه ما بايد باهم يك‌دل و همراه شويم و ريشه استكبار را از منطقه خاورميانه كه اسرائيل است از جا بكنيم، همانگونه كه حضرت امام(ره) فرمودند: اگر هر مسلمان يك سطل آب در اسرائيل بريزد اسرائيل را آب مي‌برد.

 

حجت الاسلام نعمتي هم در جواب سوالم مبني بر سكوت جوامع بين‌الملل مي‌گويد: اكنون در وضعيت حساس جهاني قرار داريم، جناياتي كه رژيم صهيونيستي و غده سرطاني اسرائيل در غزه مرتكب مي‌شود و دست به كشتار دسته جمعي و فردي، كودكان و زنان مي‌زنند وامنيت را از مردم مظلوم سلب كرده‌اند و متأسفانه حمايتي كه كشورهاي غربي نيز از اين كار مي‌كنند تأسف برانگيز است.

 

او ادامه مي‌دهد: بايد اين رژيم جعلي متوجه شود كه مردم ايران و همه مسلمانان جهان بيدار هستند و در مقابل جنايت‌هاي آنها كوتاه نمي‌آيند.

 

اين طلبه همداني اضافه مي‌كند: بايد همه مسلمانان در سرتاسر جهان از مردم مظلوم و بي‌دفاع فلسطين حمايت كنند، روز قدس يادگار رهبر كبير انقلاب اسلامي است كه بايد هميشه زنده بماند.

 

به سراغ الهام صريحي يكي از همكاران خبرنگار که سالهاست در حوزه کودکان و نوجوانان گزارش مي‌گيرد، او می گوید: امروز آسمان و زمين غزه به رنگ خون در آمده است و كشتار بي‌رحمانه كودكان و بانوان و مردم مظلوم فلسطين دل هر انساني را به درد مي‌آورد و كشتار كودكان بي‌گناه آدمي را به ياد مظلوميت حضرت علي اصغر(ع) مي‌اندازد.

 

اين گزارشگر همداني اضافه مي‌كند: از خدا مي‌خواهم بچه‌هاي فلسطيني چشمهايشان هر چه زودتر از اشك پاك بشود و لبخند ميهمان لبهاي آنها شود.

 

اميرحسين عابري كه بعداً مي‌فهم عضو جامعه ورزشي كنگ‌فو است هم مي‌گويد: مگر مي‌شود دوستان من در فلسطين به خاك و خون كشيده شوند و ما اينجا بي‌هيچ احساسي به زندگي خود ادامه دهيم، درست است كاري نمي‌توانم انجام دهم اما وظيفه شرعي وانساني ماست كه براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين به صحنه بياييم و پيام رهبري را لبيك بگوييم.

 

ظهر شده و صدای اذان می آید، گرماي هوا بيشتر از قبل، در بين جمعيت احساس كردم كسي صدايم مي‌كند، بر مي‌گردم دختري را مي‌بينم كه از صبح سنگيني نگاهش را اطرافم احساس مي‌كردم، نزديكم مي‌شود و مي‌گويد مي‌خواهي گزارشت را با شعر من تمام كني، بي‌آنكه منتظر جوابم شود با صدايي همراه با سوز و گداز می گوید:

 

 قسم به شاخه زيتون كه سنگ پيروز است / به اشك حسرت غزه كه مرگِ شب، روز است

 

به برگ برگ شقايق به زير چكمه شب / به دستِ بسته ساقه كه ريشه پيروز است

 

شعر را مي‌خواند و بلافاصله دور مي‌شود، من مي‌مي مانم و حرفهايي كه از اول صبح تا الان شنيده‌ام، حرف‌هايي كه از دلهاي پاك، صاف و بي‌آلايش يك ايراني مسلمان خبر مي‌دهد، مي‌دانم اين روزها اضطراب، ‌اشك، ‌خون، آتش و مرگ آشناترين مفاهيمي است كه ميهمانتان شده، مي‌دانم شايد همين حالا كودكي بر بالاي جنازه مادر شيون مي‌كند يا مادري جسم سرد و بي‌جان كودكش را در آغوش كشيده، كاش عرب و كساني كه در برابر عذاب و شكنجه تو سكوت كرده‌اند مي‌دانستند غيرت و رگ و ريشه يعني چه، خدا بزرگ است، زياد به اسرائيل فكر نكنيد و اين را بدانيد نسلي كه از خون سگ تغذيه كند نبايد انتظار بيشتر از اين را از او داشت، قطعاً پيروزي با حق است، همانگونه كه قرآن نيز آن را محقق كرده است.

گزارش از فرشته درهم‌فروش

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما