وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 15 تير 1393 ساعت 12:13   |   کد مطلب: 8173
در حاشیه غبار روبی آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسین(ع)
امیدواریم، حق و حقوق آستان مقدس امامزاده حسین(ع) از بانک ملی گرفته شود
بانک ملی مانع توسعه امامزاده حسین(ع) شده است
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشورگفت:صحن و سرایی که در شان امامزادگان استان همدان باشد وجود ندارد هرچند که کارهای خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه آنچه اکنون در استان همدان شاهد آن هستیم در شان امامزادگان واجب التعظیم نیست و افزود: مسئله تصرف موقوفه امامزاده شاهزاده حسین(ع) از سوی بانک ملی با بیان اینکه برخی از مشکلات امامزاده حسین(ع) در سال های طولانی به نتیجه نرسیده است، بیان کرد: امیداریم مجموعه سازمان و مجموعه استان کمک کنند تا حق و حقوق آستان مقدس امامزاده حسین(ع) گرفته شود.

جت الاسلام شرفخانی ادامه داد: امیدواریم طرح توسعه امامزاده حسین(ع) با پیشنهادی مبنی بر تشکیل ستادی با حضور استاندار، معاونان استاندار و مسئولان مربوطه انجام شود و در سالهای آینده این امامزاده در جایگاه و شان خود قرار گیرد.

باز شدن راه امامزاده حسین(ع)جاذبه زیادی ایجاد می کند

وی با بیان اینکه اگر حصار امامزاده حسین (ع) بر طرف شود و راه باز شود و مردم غریبه، آشنا، توریست ها و مهمان های استان امامزاده را می بینند، افزود: باز شدن راه امامزاده جاذبه زیادی ایجاد می کند و مقام معظم رهبری نیز می فرماید امامزادگانی که در مرکزیت هستند باید به عنوان قطب فرهنگی معرفی شوند ولی متاسفانه می بینیم چنین امامزاده واجب التعطیمی در شهر همدان محصور شده و کارایی لازم را ندارد.

رئیس هیئت امنای امامزاده شاهزاده حسین(ع) با بیان اینکه اگر موضوع بانک ملی حل شود هم از نظر در آمد مادی و هم از نظر بعد فرهنگی و معنوی در استان تاثیر بسیاری دارد، بیان کرد: وقتی ملک از بانک ملی گرفته شود برای امامزاده حسین(ع) طرح داریم، طرحی که به تصویب رسیده است.

کریم مطهری موید عنوان کرد: در طرح تصویب شده نمای بیرونی بانک که رو به میدان امام است یک نمای سنتی و مذهبی و قرینه ای همانند پنج ضلع دیگر میدان امام خمینی(ره)است اما یک بعد معنوی و مذهبی به آن اضافه می شود و کاشی نوشته ها و کتیبه هایی که نصب می شود نشان می دهد که اینجا حالت معنوی و مذهبی دارد.

وی افزود: در طرح تصویب شده راهی بزرگ به میدان امام باز می کنیم که عبور و مرور مردم به راحتی به امامزاده انجام می گیرد و از طرفی نیز دید کسانی که در محوطه میدان می چرخند نسبت به امامزاده مدنظر قرار دارد و از سالن های بانک می تواینم برای سالن اجتماعات مراسم مختلف استفاده کنیم ولی اکنون در مضیقه مکان قرار گرفته ایم و اگر این اتفاق بیفتد ما دغدغه بودجه نخواهیم داشت.

بانک ملی موقوفه امامزاده حسین(ع) را تصرف کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در ادامه با بیان اینکه براساس اسنادی که وجود دارد عرصه ملک بانک ملی موقوفه شاهزاده حسین(ع) است ولی متاسفانه بانک ملی در واقع بدون در نظر گرفتن این امر در آنجا احداث اعیان کرده است، اظهار داشت: سالیان سال بانک ملی موقوفه شاهزاده حسین(ع) را تصرف کرده که طبق قانون باید حق و حقوق موقوفه پرداخت شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه شاهزاده حسین(ع)در مهجوریت است و اکنون اگر مهمانی به شهر وارد شود به همه مکان های دیدنی و تاریخی همدان می رود اما به امامزاده حسین(ع) مراجعه نمی کند، ادامه داد: هم اکنون خود همدانی های هم شناختیاز شاهزاده حسین(ع) ندارند و اگر به آنها بگویی امامزاده های همدان را نام ببر امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده کوه یا محسن(ع) و امامزاده یحیی(ع) را نام می برند و شاهزاده حسین در مهجوریت است.

وی با بیان اینکه برای توسعه شاهزاده حسین(ع) به فضای بانک ملی نیاز است و باید این امامزاده از مهجوریت خارج شود، ابراز داشت: متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و کار به مراجع قضایی کشیده شد.

وی با بیان اینکه قانونی وجود دارد و در مجلس نیز تصویب شده که اگر کسی بدون اجازه متولی موقوفه، در موقوفه دخل و تصرفی کند یا در آن احداث اعیانی کند هر چیز که ساخته شود به نفع موقوفه ثبت و ضبط می شود، گفت: متاسفانه این اتفاقات نیفتاد و این بین در حق شاهزاده حسین(ع) ظلم شد چراکه مقام ایشان خیلی بالاست و یکی از افتخارات استان همدان محسوب می شود ولی متاسفانه ساختمانی در روبروی مرقد مطهر این امامزاده ساخته اند و این امامزاده را در مهجوریت قرار دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اگر کتاب های فقهی بررسی شود می بینیم که گفته شده ساختمانی نباید بالاتر و بلند تر از ساختمان مسجد باشد و نماد کشورهای اسلامی مساجد است، عنوان کرد: متاسفانه بانک دید امامزاده را گرفته و از طرفی هم ساختمان سمت دیگر باعث شده که شرایط بارگاه امامزاده در مهجوریت قرار گیرد و نتوان کاری های فرهنگی و عمرانی در این مکان انجام داد.

بانک ملی مانع توسعه امامزاده حسین(ع) شده است

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه بلاخره باید مسئله بانک ملی و امامزاده حسین(ع) حل و فصل و حق امامزاده ادا شود، ابراز داشت: در کشوری زندگی می کنیم که ادعا داریم که مسلمان و مومن هستیم و کتاب آسمانی ما هم قرآن است و باید حق و حقوق اهل بیت داده شود و این چه محبتی است که نسبت به اهل بیت می خواهیم داشته باشیم ولی حق و حقوق آنها را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه پرونده مسئله بانک ملی و امامزاده حسین(ع) دادگاهی شده است، ادامه داد: مرحله نخست دادگاه، به نفع امامزاده حکم صادر شد اما در مرحله دوم پرودنه به دادگاه تجدید نظر رفت به نفع بانک حکم صادر و اعمال ماده 18 انجام شد و فعلا این مسئله در هاله ای از ابهام است و نتیجه آن معلوم نیست و تصمیم گیری آن با ریاست قوه قضاییه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: متاسفانه پرونده روند بسیار کندی دارد و پیش بینی این است که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند اتفاق خاصی نمی افتد و همه کسانی که دستی بر آتش دارند باید کمک کنند تا این امامزاده از این حالت خارج شود و احساس شخصی من بر این است که روز قیامت در محضر حضرت زهرا باید سر خود را پایین بیاندازیم.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه شنیده ام اما مدرکی ندیده ام که بانک می گوید ما اجاره بها پرداخت می کنیم، عنوان کرد: اجاره بها یک بحث است و بحث دیگر این است که جلوی توسعه امامزاده گرفته شده و امامزاده در مهجوریت است و باید صحن و بارگاه امامزاده توسعه پیدا کند امامزاده حسین(ع) هم اکنون فضای چندانی ندارد و اگر تابلو ابتدای خیابان شهدا برداشته شود کسی نمی داند که در آنجا امامزاده ای وجود دارد مگر اینکه گروهی از افراد خاص امامزاده حسین(ع) رابشناسند و حتی جوانان نیز اطلاع چندانی از امامزاده ندارند.

وی در پایان اولویت نخست را با توسعه امامزاده دانست و ادامه داد: قرار است امامزاده حسین(ع)گل سر سبد استان همدان و ملک بانک باید تخلیه شود و در اختیار شاهزاده حسین(ع) قرار گیرد که بتوان آنرا توسعه داد تا وظیفه خود را نسبت به امامزاده ادا کنیم.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در امامزادگان استان همدان انجام شده است، عنوان کرد: به نظر می رسد همکاری مردم و مسئولان و مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح توسعه امامزادگان کمک موثری باشد.

دیدگاه شما