وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 14 شهريور 1402 ساعت 05:40   |   کد مطلب: 43234
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جوانان غیور این مرز و بوم راه شهیدانی همچون شهید "محمد نوژه" را ادامه و در راه آرمان‌های شهدا ثابت قدم هستند.

به گزارش نافع، دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، “آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی” عصر امروز در یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان، با بیان اینکه امروز ارتش و نیروهای مسلح ارزش و اعتبار زیادی دارند چون پیرو آرمان‌های مقدس انقلاب هستند، عنوان کرد: با برخورداری از ارتش الهی دشمنان قسم خورده هزاران سال دیگر هم اگر دنبال براندازی باشند، به نتیجه نخواهند رسید، چون جوانان غیور این مرز و بوم راه شهیدانی همچون شهید محمد نوژه را ادامه می‌دهند.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در قرآن کریم به دو نوع ارتش و نیروی مسلح اشاره شده که یکی از آنها ارتش و سپاهی است که طرفدار فرعون بوده و همراه با او غرق شده و مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در سوره‌های مختلف قرآن کریم نیروهای نظامی که پیرامون قدرت‌های غیرالهی فعالیت می‌کردند به عنوان نیروهای مسلح و بازوان توانمند در پیشبرد اهداف شیطانی معرفی شده و همانگونه که فرعون غرق شد آنها نیز غرق شدند، افزود: امروزه هم ارتش‌هایی هستند که در کنار فرعون‌ها کودک کشی کرده و نیروهای مسلحی که در کنار فرعون‌ها و نمرودهای زمان هیچ ابایی ندارند که ظلم و انسان کشی کرده و حق بشر را تضییع می‌کنند. یکی از نمونه این ارتش‌ها آنهایی هستند که در ۴۴ سال گذشته در تقابل با ارتش جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه ارتشی که خداوند با افتخار و سربلندی در قرآن کریم از آنها صحبت کرده، ارتشی است که در میدان مبارزات سخت در کنار انبیاء ایستادند و بازوان توانمند پیشبرد اهداف الهی بودند، اضافه کرد: این اهداف مقدس نیروهای مسلح است که به او قیمت داده و آرمان‌های باارزش جمهوری اسلامی به ارتش جلوه و عظمت می‌دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز اگر مردم از نیروهای مسلح تقدیر می‌کنند و کشور با سربلندی از ارتش خود حرف می‌زند به خاطر آرمان این ارگان‌ها بوده که با وحدت در کنار هم و بدون هیچ‌گونه تفاوت در باطن حرکت‌هایشان با هم طی می‌کنند، گفت: به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) ارزش‌ها و قیمت‌ها به اندیشه‌ها، آرمان و محل تجلی اراده است و یک ارتش اراده‌اش ایستادگی در مقابل اهداف غیرالهی بوده و هدف نیروی مسلح ما دفاع از آرمان های ولایت و استقلال، دفاع از عدالت و مردم و تمامیت ارضی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ارتشی که مردمی است به معنای واقعی کلمه از مردم دفاع کرده و منافع آنها را تأمین می‌کند و در این حالت قابل افتخار و تقدیر است و باید از آرمان گرایی، ایستادگی و مقاومت ارتشی‌هایی با آرمان‌های الهی و با اهداف دفاع از اسلام تشکر کنم که در این حالت اسلام گرا شده و مردم سالاری و تمامیت ارضی برایشان مهم می‌شود.

گفتنی است؛ آئین میهمان ملائک، مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید محمد نوژه و شهدای نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و “علیرضا قاسمی فرزاد” استاندار همدان و جمعی از مدیران کل استانی و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما