وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 مرداد 1402 ساعت 15:44   |   کد مطلب: 43110
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
شهادت یک انتخاب عاقلانه و عاشقانه است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، شهادت را یک انتخاب عاقلانه و عاشقانه توسط افراد بزرگ در بزنگاه‌های تاریخی دانست.

به گزارش نافع، آیت‌الله “حبیب‌الله شعبانی‌موثقی” صبح امروز در سی‌وپنجمین یادواره شهدای سایت رادار سوباشی با بیان اینکه هیچکس از مرگ که حقیقتی انکارناپذیر است فرار نمی‌کند و این شهادت است که انتخابی عاقلانه و عاشقانه محسوب می‌شود، اظهار کرد: شهدای سایت رادار سوباشی می‌توانستند در آن شرایط دشوار معرکه را خالی کنند و از لحاظ قانونی هم اتفاقی برایشان رخ نمی‌داد، اما این مردان بزرگ تصمیم بزرگی می‌گیرند و خود را فدای ملت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر انسان در بزنگاه‌های تاریخی درست انتخاب نکند گرفتار خواهد شد، افزود: سال ۶۱ هجری خیلی از انسان‌ها می‌توانستند با انتخابی بزرگ و تاریخی، در کنار سیدالشهداء باشند اما از شهادت ترسیده و از این انتخاب عاشقانه فرار کردند.

امام جمعه همدان در همین باره عنوان کرد: سال‌های بعد از واقعه عاشورا و در حوادثی همچون جریان توابین و قیام مختار، هزاران نفر کشته شدند که امروز هیچ نام و نشانی از آنها باقی نمانده، در صورتی که امام حسین (ع) آنها را به انتخابی عاشقانه و مبارزه با باطل دعوت کرده بود.

آیت‌الله شعبانی‌ با اشاره به اینکه جامعه‌ای در مبارزه با یزیدیان به سعادت می‌رسد که در بزنگاه‌ها انتخاب درست و عاشقانه داشته باشد، تصریح کرد: ظرف ۱۰ سال بعد از واقعه عاشورا، هزاران نفر کشته شدند و هیچ اسمی از آنها در تاریخ نمانده اما ۷۲ نفر کنار امام حسین (ع) عاشقانه به شهادت رسیدند و نه تنها نام و یادشان همواره بر تارک شیعه می‌درخشد بلکه تمام شهدای تاریخ به آنها غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه مردانگی و شجاعت شهدای رادار سوباشی کم‌نظیر است، خاطرنشان کرد: یزید یک جریان انسان‌کُش است که می‌خواهد بی اخلاقی را در جامعه رواج دهد و بر عالم تسلط پیدا کند. راه مقابله با این جریان انسان‌کُش، پیروی از مکتب عاشورا و تبعیت از آرمان‌ والای شهدای گرانقدر نظام و انقلاب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما