وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت 08:08   |   کد مطلب: 15097
نهم تیرماه جاری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای روحانی رئیس جمهور، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند  که بندهای 71 و 72 آن آمده است:  حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصول

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، نهم تیرماه جاری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای روحانی رئیس جمهور، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند  که بندهای 71 و 72 آن آمده است:

حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنریِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی و نیز حضور مؤثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی - ایرانی و مقابله با تهدیدات.

همگان بسیج را به عنوان خط شکن جبهه فرهنگی و در صف اول بودن این نهاد مردمی متشکل از اقشار مختلف مردم می شناسند.

بسیجیان با صلابت مثال زدنی خود بارها ثابت کرده اند که در دفاع از منویات رهبری به عنوان خط شکنی مستحکم وارد میدان شده اند و امروز اینان در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی کشور به ویژه در سال های اخیر اقدامات و برنامه های ویژه ای انجام داده اند.

امروز یکی از مهمترین امکان تجمع مردم در همین تفرجگاه ها است، استان همدان و به ویژه شهرستان تویسرکان که برخوردار از جاذبه های گردشگری و شرایط آب و هوایی آن در تمام نقاط شهری و روستایی به ویژه در نیمه اول سال است و با نگاهی اجمالی متوجه می شویم نشر و فضاسازی فرهنگ، دین و ارزش های انقلابی، اسلامی و نهادهای ایثار در این محل ها کمتر است و مقوله فرهنگ دینی در نظام گردشگری کشور به وضوح نمایان است.

و اما یکی از این برنامه های فرهنگی ایجاد پایگاه های فرهنگی ـ بصیرتی در همین محیط های گردشگری عمومی است، چرا بسیجیان باور و اعتقاد راسخ دارند که می توان از ظرفیت های این چنینی به عنوان بستر مناسبی برای ایجاد پایگاه های فرهنگی در مناطق تفریحی و گردشگری بهره مند شد.

نقش بسیج در مبارزه با تهاج فرهنگی دشمنان انقلاب مثال زدنی است

 

از این رو «سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه افتتاح پایگاه فرهنگی پارک توریستی کمربسته در جوار قبور مطهر دو شهید گمنام در سرکان، گفت: با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ به ویژه در جامعه امروزی که مورد آماج حملات ضد فرهنگی دشمنان انقلاب هستیم می طلب که چنین پایگاه های در سطح تویسرکان با توجه به شرایط موجود ایجاد شود.

پایگاه فرهنگی ـ بصیرتی بیسج، پایگاهی برای اقشار مختلف مردم

وی با بیان اینکه تمامی اقشار مردم به عنوان مخاطبان برنامه های فرهنگی این پایگاه است، اظهار کرد: یکی از مخازبان اصلی ما همان کودکان، نوجوان و جوانان هستند چرا که تربیت و آموزش صحیح در دران کودکی اثرگذاری مثبتی تا مراحل دیگر زندگی فرد دارد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، برگزاری مسابقه برای کودکان ونوجوانان، آشنایی با مسائل دینی، حفظ سوره های کوچک قرآن، خواندن سرود ملی، نقاشی کشیدن با موضوعات مختلف و اهداء جوایز را برخی از ویژه برنامه های ویژه کودکان عنوان کرد و افزود: در این زمینه نقش محوری مجری برنامه در تأثیرگذاری بسیار کلیدی است.

سعیدی تصریح کرد: فراهم ساختن زمینه بازی و سرگرمی علاوه بر مسائل فرهنگی دینی و اخلاقی، با در نظر گرفتن و ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب از دیگر برنامه های این پایگاه است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب، عرضه کتاب های مفید و کم حجم، معرفی شهدای جوان و شاخص به نسل جدید و معرفی کتاب های آنان و معرفی مختصر سایت های مذهبی، انقلابی استان و شهرستان در این پایگاه خبرداد و گفت: ارسال بلوثوت با محتوای عقیدتی و انقلابی، ارائه وصیتنامه شهدا به صورت فال، معرفی برخی شهدا به بازدیدکنندگان در راستای ارتباط بیشتر و مستمر به منظور دریافت، پست الکترونیکی، پیامک، بلوثوث هایی از زندگی و خاطرات آن شهید با عنوان "قهرمان من"، بخش دیگری از این برنامه ها است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان معرفی تاریخ و مفاخر شهرستان، ایجاد جذابیت های جوان پسند از جمله بازی های رایانه ای مفید، ایجاد مراکز مشاوره را برخی دیگر از ویژه برنامه های اجرایی برای جوانان در این پایگاه فرهنگی برشمرد و افزود: ارائه کتاب های رواشناسی و تربیتی والدین در زمینه های رشد و تربیت فرزندان، برگزاری کلاس های کوتاه مدت آموزشی به همراه نمایش فیلم، و ارائه برشور به والدین با کمک مربیان و اساتید تربیتی از ویژه برنامه های این پایگاه برای خانواده ها والدین است.

سعیدی عنوان کرد: ارائه نرم افزارهای آموزشی و معرفی مربیان و کارشناسان خبره کشوری در راستای تماس والدین با آن ها، آشنایی والدین با اثرات مخرب مواد مخدر و مصرف تفننی آن بر روی فرزندان به کمک ابزارهای کمک آموزشی و سیر نمایشگاهی از دیگر برنامه های این پایگاه فرهنگی است.

وی برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، سینما بصیرت که شامل پخش کلیپ ها و فیلم ها و انیمیشن های بصیرتی ـ اسلامی همچون فیلم های جشنواره عمار، پخش صوت های اسلامی و مناسبتی و کلام رهبری و مداحی و سرودهای انقلابی در قالب رادیو پارک، برپایی ایستگاه کودکانه از جمله ایستگاه نقاشی و ایستگاه بازی اسلامی را از دیگر برنامه های اجرایی در پایگاه فرهنگی ـ بصیرتی بسیج در پارک تفریحی ـ توریستی کمربسته سرکان نام برد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان همچنین به برپایی غرفه مشاور مخصوص برداران و خواهران به صورت مجزا  با بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران این عرصه در حوزه های علمیه، ایستگاه بلوتوث و برگزاری ویژه برنامه های اعیاد و شهادت های ائمه اطهار(ع) در اجرای کیفی مناسب برنامه های پایگاه فرهنگی کمربسته اشاره کرد.

سعیدی تصریح کرد: استفاده از کارشناسان و متخصصان عرصه کودک و نوجوان و رواشناسان اسلامی و نیز برگزاری جنگ شادی توسط کارشناسان فرهنگی، مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این پایگاه در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی برای اقشار مختلف مردم به ویزه کودکان است.

فعالیت 15 پایگاه فرهنگی بصیرتی در استان همدان

«علی بقایی» مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه در سال گذشته هشت پایگاه فرهنگی در سطح استان همدان فعال بود، گفت: به علت استقبال مردم از برنامه ای این پایگاه ها، در اسل جاری به  پایگاه فرهنگی ـ بصیرتی ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه های در سطح استان همدان و به ویژه در تویسرکان، رزن و علیصدر و ملایر با استقبال عمومی بیشتری روبرو بوده است، اظهار کرد: در سال جاری برای ترویج معروفات از برنامه های متنوعی در قالب بلوثوث، سینما فرهنگ، مسابقات جذاب و امکانات نمایشگاهی بیشتری بهره مند می شویم.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مخاطبان این پایگاه ها کودکان، نوجوانان و جوانان و خانواده های آنان است، افزود: گردشگری متعالی با سالم سازی محیط های تفریحی و توریستی و فراهم ساختن بسترهای مناسب برای ارائه صحیح الگوهای رفتاری و اخلاقی اسلامی با بهره گرفتن از ظرفیت بقاع متبرکه و امکان تفریحی یک ضرورت در جامعه امروز است.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما