وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 17 دى 1393 ساعت 14:00   |   کد مطلب: 12076
اطلاعیه روابط عمومی در اصلاح اظهارات نسنجیده مدیرکل آموزش و پرورش استان:
از تخریب تا تکذیب!
از تخریب تا تکذیب!
دوشنبه 15 دی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به رئیس دولت قبلی و یکی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی که در خصوص وضعیت معیشت معلمان به سخنرانی پرداخته بود ،حمله کرده و اظهاراتی تند را بیان کرد.

به گزارش نافع، انتشار این مطالب در رسانه های استان، واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت و به دنبال آن، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان پیرامون مصاحبه ی دکتر فولادوند با اصحاب رسانه، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با سلام و احترام و خسته نباشید به اصحاب رسانه استان

 به استحضار می رساند در مصاحبه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان  با خبرنگاران که در روز دوشنبه 15/10/93 انجام شد، برخی جراید در انعکاس خبر این نشست به گونه ای دیگر عمل کرده و مطالب را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت نموده اند.

  روابط عمومی آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از رسانه هایی که اخبار را صادقانه و شفاف  منتشر می کنند، ذکر چند نکته را جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز برخی شائبه ها، ضروری می داند.

1- فعالان رسانه ها ی همدان از گذشته تا امروز نشان داده اند که افرادی متعهد ، دلسوز و مردمی هستند که هدف آنها اطلاع رسانی صحیح و خدمت به مردم است، هرچند بعضی وقت ها اقداماتی که شاید سهوی باشد باعث برداشت های مختلف شده  که نمونه ی آن انعکاس نشست خبر اخیر مدیر کل محترم آموزش وپرورش استان است .

2- آموزش و پرورش دستگاهی فرهنگی با هزاران فرهیخته در نظام تعلیم و تربیت است که قصد ورود به بازی های سیاسی را نداشته و ندارد و عملکرد امروز این دستگاه فرهنگی در استفاده از مدیران با تجربه، دلیلی بر این مهم است.

3- سخن اصلی مدیر کل محترم آموزش و پرورش در خصوص معیشت فرهنگیان که یکی از خبرنگاران آن را مطرح نمودند، این بود که برخی نمایندگان محترم این روز ها سعی دارند با نطق های طولانی خود در این زمینه نوعی فرافکنی کرده و موضوع معیشت معلمان را که تازگی هم ندارد، مصادره به مطلوب کنند.

   نکته ی حائز اهمیت در این خصوص ارائه ی راهکار و تصویب مصوباتی از سوی مجلس شورای اسلامی است که  دکتر فولادوند بر آن تاکید نمود، اما متاسفانه برخی از جراید آن را بسیار کم رنگ جلوه داده اند.

4- درخصوص عملکرد مدیران سابق به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش در دولت قبل که موضوع سوال یکی از خبرنگاران بود، مدیرکل آموزش و پرورش به صراحت تاکید کرد که وزرای سابق آموزش و پرورش صاحب نظرانی هستند که باید از دیدگاه های سازنده آنها استفاده شود. هرچند اشاره ای هم به اشتباهات و بعضا حرکت های شتابزده در گذشته شد، اما در عین حال براین موضوع نیز تاکید گردید که نباید تلاش های آنها را نادیده گرفت.

  در این زمینه با کمال تاسف برخی ها موضوع را به گونه ای تامل برانگیز بزرگ جلوه داده و سعی در ایجاد نوعی تقابل داشته اند که با اصول و حرفه رسانه ای و رسالت خبرنگاران مغایرت دارد.

5-  برخلاف انعکاس خاص این نشست در بعضی رسانه ها، به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار همدان می رساند تخریب یا تضعیف هیچ نهاد یا فردی  مدنظر نبوده است، هرچند که عملکرد های گذشته قابل نقد است، اما نمی توان خدمات مدیران گذشته را نیز فراموش کرد. ضمن این که هدف از بیان نقد ها ، اصلاح روند و کمک به بهبود وضعیت فعلی فرهنگیان است.

6- از رسانه ها انتظار داریم خواسته های برحق فرهنگیان را از دولت و مجلس شورای اسلامی مطالبه کنند و ازپرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز نمایند.

 

                اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان

دیدگاه‌ها

البته هر که می رسه به دولت قبل چون نمی تواند از خودش دفاع کنه حمله می کنه ! اما خداوند داور اصلی است و خودش به اعمال بندگانش رسیدگی می کنه اما بعضی ها اشتباه کرده اند فک می کنند الان دولت دستشون است استغفروا... بجای خدا داوری می کنند!!! اما یادمان باشه این ها هم ور محضر داور اصلی قرار خواهند گرفت وپاسخگوی گفتار ورفتارشات باید باشند

دیدگاه شما