وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:16   |   کد مطلب: 11241
یادمان باشد شهدا هستند...
اگر این را می نویسم دلیلش این نیست که نسل اندر نسل ما با سگ جماعت مشکل داشته و آن را باعث و بانی تمام بدبختی های ملت می دانسته بلکه برعکس خوب می دانیم حیوانی مفید تر و وفادارتر از سگ در نظام خلقت آفریده نشده و تا آنجا که می شود باید در مصارف صحیح مانند پاسبانی، زلزله، شکار، کمک به پلیس و سایر موارد از این حیوان بهره برد.
اگر این چهره ها که به لطف الهی و پول های مردم از ثروتهای میلیاردی برخوردار شده اند، بدلیل حس تنهایی!!! یا به این حیوانات روی می آورند یا در بدنبال یک همدم دوست داشتنی می گردند و یا.... بهتر نیست بجای اینکه تنها سگ بازی با سگهای چندین ملیونی!!! را از هالیوودی ها و ورزشکاران کشورهای بیگانه و غربی یاد بگیرند، کمی هم رسم زیبای پذیرفتن سرپستی کودکان بی‎سرپرست و کارهای خیر دیگر خداپسندانه و اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند!!!

آیا سگ بازی و سنت یزیدی!!! نشانه فرهنگ و تمدن است!

 درست نمی دانیم که چه به روز فرهنگ این مردم آمده و چرا بطور ناگهانی از آنچه هزاران سال بدان پایبند بوده اند دل بریده اند یا آنکه چرا خود را به خواب خرگوشی زده اند و اصلا هدفشان از اینگونه رفتارها و کارها چیست که برخی از آنها که برای مردم این سرزمین مهم تر و شناخته شده تر هستند و اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده اند به چنان آفت هایی دچار شده اند که رساترین پیامش فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی است که حداقل در شناسنامه هایشان بعنوان دین قید شده است.

سگ بازی اینبار تبدیل به سنت حسنه ای برای عده ای از بازیگران و ورزشکاران شده که راست راست راه می روند و جلوی در و همسایه پُز سگ های رنگ و لعابدارشان را می دهند و بدبختانه آنقدر هم به خواب غفلت فرو رفته اند که احساس می کنند سرگرم چه آپولو هوا کردنی هستد که با افتخار از خود و سگ محترماشان بصورت دست در گردن انداخته عکس یادگاری می گیرند و در شبکه های مجازی منتشر می کنند تا عده ای بیایند و عکس های جفتی این دو عزیز دلبسته را لایک کنند.

 باز هم اگر رابطه این چهره ها با سگ هایشان خصوصی باقی بماند و در سطح جامعه علنی نشود دردش کمتر است تا آنکه این عالیجنابان به سگ بازی تنها خودشان راضی نبوده و سعی در القاء چنین رسم و رسوم کج اندر کجی میان برخی جوانان جامعه که یک چشمشان به این افراد است و یک چشمشان به مد روز است بنمایند و نتیجه این شود که هر روز از در و همسایه می شنویم امروز فلانی با سگش تشریف بردن پارک قدمی بزنند و هوایی تازه کنند و اگر فرصت شد اختلاطی کنند.

اگر این را می نویسم دلیلش این نیست که نسل اندر نسل ما با سگ جماعت مشکل داشته و آن را باعث و بانی تمام بدبختی های ملت می دانسته بلکه برعکس خوب می دانیم حیوانی مفید تر و وفادارتر از سگ در نظام خلقت آفریده نشده و تا آنجا که می شود باید در مصارف صحیح مانند پاسبانی، زلزله، شکار، کمک به پلیس و سایر موارد از این حیوان بهره برد.

 اما حقیقت این است که اینجا کشوری است که بیش از هزار سال است فرهنگش اسلامی است و بازیگران و وزرشکاران آن هم غالبا مسلمان هستند و بر هیچکس هم پوشیده نیست که مطابق قول پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) که هر زن و مرد مسلمان و شیعه ای قاعدتا باید بدان ها اعتقاد داشته باشد و احترام حرف هایشان را رعایت کند،سگ عین نجاست است و حتی باید جای دهانش را با خاک شست و وجودش در خانه برکت را می برد و فرشته به خانه ای که سگ در آن باشد وارد نمی شود.

 

برای آنهایی که چنین حکمی را از پدر و مادرانشان نشنیده اند یا نشنیده گرفته اند اما یک سرچ ساده در اینترنت برایشان امکان پذیر است اثباتش چند ثانیه ای بیشتر زمان نمی برد.

 

در عجب هستیم از اینکه در تمام دنیا مردم کشورها و بخصوص آنهایی که مردمی تر هستند سعی می کنند فرهنگ ها و رسوم اصیل و منحصر به فرد کشورخود را که برای هزاران سال پابرجا مانده را حفظ کنند،احیا کنند یا آنکه حتی بیافرینند اما در کشور ما که سابقه تمدن 2500 ساله دارد و 1400 سال است فرهنگ مستحکم اسلام تار و پود آن را محکم به هم بافته ،فاصله گرفتن از فرهنگ خود و دور انداختن باورهای اصیل امتیازی محسوب می شود که هر که معروف تر باشد، در این میدان بیشتر پیشتازی می کند.

 

اگر این چهره ها که به لطف الهی و پول های مردم از وضع اقتصادی مناسبی برخوردارند بدلیل حس تنهایی به این حیوانات روی می آورند یا در بدنبال یک همدم دوست داشتنی می گردند بهتر است بجای اینکه تنها سگ بازی را از هالیوودی ها و ورزشکاران دیگر کشورها یاد بگیرند، کمی هم رسم زیبای پذیرفتن سرپستی کودکان بی سرپرست را در دستور کار خود قرار دهند و تا بجای هدر داند پول و احساساتشان برای سگ ها، آنرا برای همدم های بهتر و دوستداشتنی تری که از جنس خودشان خرج کنند تا هم دعای خیری نصیبشان شود و هم بانی گسترش رسم های زیبا در جامعه گسترش شوند.

 

در پایان باید یادآور شد که لازم نیست برای هر مسئله ای که عده ای قلیل عمدا یا از روی نادانی گریبان گیر فرهنگ کشور می کنند پلیس و گشت ارشاد وارد شود و سایرین دست روی دست بگزارند و مانور آقا و خانم با سگشان در کوچه و بازار را تماشا کنند،بلکه حفظ فرهنگ و اصالت این مرز و بوم بر هر ایرانی مسلمان متعصبی واجب است و بهتر است آنهایی که به نماد ایرانی بودن در جامعه بدل می شوند سعی خود را در گسترش فرهنگ کشور خود نمایند نه آنکه نان این مملکت را بخورند و کارگری فرهنگ دیگران را بنمایند.

 

مملکت اسلامیمون داره به کجا میرسه؟

انقلاب کردیم که این بشه!!!

زمان شاه خائن هم که اینها بودند!!

جوانهامون جونشونو دادن که به اینجا برسیم!!!

مسولین فرهنگی و مذهبی مملکت این تذهبون!!! کجا هستید!؟؟؟ خوابید؟؟ بیدارید؟؟ خودتون رو به خواب زده اید؟؟؟

پولهای بیت المال که باید خرج فرهنگ و مذهب مردم بشه کجا هدر می ره؟؟؟
پولهایی که باید خرج کار و تحصیل و ازدواج جوونها بشه تو جیب کیا ریخته میشه!؟؟؟

 

 

 علی کریمی و سگ هایش

 

انتهای پیام/ر.ح

 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.