وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 13 شهريور 1393 ساعت 09:04   |   کد مطلب: 9310
پزشكي كه هنوز نامش در ياد مردم همدان باقيست
مردم همدان هنوز خاطراتي از روحيه انسان‌دوستي و بزرگواري زني هنرمند و پزشكي مردمي را در خاطره دارند.
دكتر ايراندخت ميرهادي بيش از چهل سال عمر خود را در همدان گذراند،او روز 17 فروردين 1299 در خانواده‌اي با فرهنگ در تهران به دنيا آمد.
پدرش فضل‌ا... ميرهادي مهندس مكانيك بود و از بدو تأسيس راه‌آهن در آنجا به كار مشغول شد، مادرش گرتايتريش طراح آلماني بود وي در هنرهاي تجسمي صاحب ذوق بود. ايراندخت زير نظر مستقيم پدر و مادرش رشد كرد و تربيت شد.
ادبيات فارسي و انگليسي را از پدرش و زبان آلماني، پيانو و هنر نقاشي را از مادرش فرا گرفت. دوران تحصيل ابتدايي را در مدارس دارالفنون و آليانس تهران به پايان رساند و در همين زمان با زبان فرانسه آشنا شد، ورزش شنا، واليبال و... را از معلمان سر خانه فرا گرفت.
* دكتر ميرهادي در زندگي اجتماعي
او انساني مردم‌دوست بود و در حياتش براي نجات و درمان بيماران عاشقانه تلاش مي‌كرد، دانش و علم خود را صرف مردم نمود، اموالش را بي‌دريغ به اين و آن مي‌داد و پيوسته كمك به خانواده‌هاي نيازمند را مد نظر داشت. نوعي رابطه عاطفي با كودكان فقير داشت و از طريق اين ارتباط دوري فرزندان خود را كه در خارج و تهران بودند جبران مي‌كرد، ولي هيچ تفاوت خاصي بين آنان و بچه‌هايش نمي‌گذاشت. تعدادي كودك بي‌سرپرست را بدون در نظر گرفتن سلامتي و زيبايي به فرزندي قبول كرد و تا پايان عمر از آنها نگهداري نمود.
زنده ياد ميرهادي هيچ وقت از كاري براي بيمارش دريغ نمي‌كرد، وي همواره دلسوز دردمندان و محرومان و فقرا بود و با خودش عهد كرده بود هر آنچه كه از دستش بر مي‌آيد‌، براي خدمت به انسان‌ها انجام دهد.
ايراندخت ميرهادي علم و هنرش را چه در طبابت و چه در نوشته‌هايش در راه مردم صرف كرد و همواره كوشش مي‌كرد كه از تلخي‌ها و تجربيات زندگي خود شيريني، آزادي و خوشي را براي ديگران به ارمغان آورد. اين پزشك مهربان سرانجام روز 13 شهريورماه 1368 در مطبش در حين كار بر اثر سكته قلبي چشم از جهان فرو بست و آفتاب عمرش براي هميشه غروب كرد. وي را بنا بر خواسته خود در باغ بهشت همدان به خاك سپردند. روحش شاد و يادش گرامي باد.
 

دیدگاه شما