وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 11:52   |   کد مطلب: 43390
وجود خونابه در مرغ‌های بسته بندی شده ماهانه چند میلیارد تومان نصیب کشتارگاه‌ها می‌کند؟

به گزارش نافع، چندین سال از ورود صنعت بسته بندی مرغ به کشور می‌گذرد و سال‌ها است مردم بجای مصرف مرغ‌های زنده‌ای که در گوشه و کنار خیابان‌ها سربریده می‌شدند به مصرف مرغ‌های بسته‌بندی روی آوردند.

صنعت بسته بندی مرغ نیز در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشت تا مرغ‌های مصرفی با بیشترین اصول بهداشتی بر سفره مردم قرار بگیرد اما وجود خونابه و آب غیر طبیعی در این بسته‌بندی‌ها گلایه‌هایی را نیز در پی داشته است.

برخی از مردم معتقدند مرغ‌های کشتارشده برای اینکه وزن بیشتری در بسته بندی داشته باشند بیش از حد در تانک‌های آبی خنک کننده نگهداری می‌شوند یا اینکه در کشتارگاه‌ها سرعت خطوط کشتار را بگونه‌ای تنظیم می‌کنند که آب بیشتری در بافت‌های مرغ جذب شود.

هر گرم خونابه چند؟

بازدید از فروشگاه‌های محصولات پروتئینی سطح شهر نشان می‌دهد به طور متوسط در هر بسته مرغ چیزی حدود ۴۰ تا ۸۰ گرم خونابه وجود دارد، عددی که شاید در ابتدا کوچک به نظر برسد، اما وقتی در تعداد مرغ‌های کشتار شده و کشتارگاه‌های فعال ضرب و جمع شود عدد عجیبی به ما می‌دهد.

سراغ ضرب و جمع ساده می‌رویم، قیمت هر کیلوگرم مرغ بسته بندی شده در بازار‌ اکنون چیزی حدود ۶۰ هزار تومان است و اگر ۵۰ گرم آن خونابه باشد یعنی هر کیلوگرم مرغ ۳ هزار تومان خونابه دارد.

اگر در هر کشتارگاه ۲۰ هزار قطعه مرغ با وزن یک کیلوگرم کشتار شود، باتوجه به اینکه در هر کیلوگرم مرغ ۳ هزار تومان خونابه وجود دارد ضرب این دو عدد، رقم ۶۰ میلیون را به ما می‌دهد یعنی هر کشتارگاه روزانه ۶۰۰۰۰۰۰۰ تومان از خونابه درآمد خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما