وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت 11:03   |   کد مطلب: 16967
در حالی که دولت وعده داده بود در دوران پسا تحریم مشکلات اقتصادی برطرف شود کماکان شاهد وارد شدن برند کالاهای لوکس در دوران پساتحریم هستیم.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، با وارد شدن مذاکرات به مرحله جدید، حضور هیئت های خارجی برای تعامل اقتصادی در ایران بسیار بیشتر شد.

 

پس از به سرانجام رسیدن برجام در مذاکرات جامع وین، شرکت‌های اروپایی زیادی به دنبال فعالیت اقتصادی پر بازده وارد ایران شدند و برای اجناس خود بازارهای ایران را تشنه یافتند.

 

در کنار این موضوع هیئت‌های زیادی از اروپا راهی ایران شد اما در حقیقت هنوز این هیئت ها نتوانسته اند گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز شود.

 

با گذشت این زمان طولانی از رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران، همانطور که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقد بودند این هیئت ها به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خود بوده و کمتر هیئتی به دنبال خود فناوری پیشرفته کشور خود را برای ایران به ارمغان می آورد.

 

در همین راستا خبرگزاری رویترز گزارش داده است که شرکت لوازم آرایشی و زیبایی «سفورا» فرانسه در نظر دارد با آغاز سال جاری میلادی چند فروشگاه در ایران افتتاح کند. 

 

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این شرکت بزرگ فرانسوی اولین شرکت عمده اروپایی باشد که بعد از چندین سال تحریم، سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران انجام دهد. 

 

سفورا بخشی از کمپانی صنایع لوکس «ال‌وی‌ام‌اچ» است که حدود دو هزار شعبه فروش در سراسر جهان دارد و مشتاق است که در بازار پرمصرف ایران در خصوص لوازم زیبایی، خصوصا آرایش چهره حضور داشته باشد. 

 

یک منبع آگاه به رویترز گفته است که شرکت سفورا در حال نهایی کردن مذاکرات با شریک تجاری خود در ایران است: «مذاکرات تاکنون پیشرفت قابل توجهی با (شرکت ایرانی) توزیع کننده (لوازم آرایشی) داشته است».

یک منبع دیگر به رویترز گفته است که این شرکت قصد دارد هفت بوتیک در ایران باز کند. 

 

رضا میرعمادی که توزیع کننده عمده لوازم آرایشی لورآل مانند محصولات می‌بلین و گارنیر در ایران است به رویترز گفته است: «ارزیابی ما بر این است که زنان بسته به سطح درآمدشان، حدود یک سوم از درآمد خود را صرف لوازم آرایشی کنند». 

 

این گزارش می‌افزاید که ماه گذشته و جاری میلادی چندین مقام شرکت «ال‌وی‌ام‌اچ» به ایران سفر کرده‌اند و مدیران اجرایی شرکت‌هایی مانند «دیور»، «لویی ویتون» و «بولگاری» نیز آماده می‌شوند به ایران سفر کنند و فرصت‌های سرمایه گذاری در این کشور را ارزیابی کنند.

 

این گزارش در خصوص ورود هیئت های دیگر به ایران نیز می نویسد: گروه «Comité Colber» فرانسه نیز که صاحب ۸۰ برند محصولات لوکس است در حال برنامه ریزی برای سفر تجاری به ایران در فصل بهار است.

 

راه اندازی شعبه هایی برای فروش لوازم آرایشی، در حالی است که چندی پیش برند محصولات مصرفی مک دونالد و برگر کینگ نیز در ایران مجوز فعالیت گرفته اند.

 

طی روزهای گذشته شرکت برگرکینگ که نام برند فست‌فود آمریکایی و رقیب شرکت مک‌دونالد است بر اساس اسناد روزنامه رسمی کشور، در ایران ثبت شده است.

 

به نظر می رسد ، کشور های غربی بیش از آنچه که به دنبال بهبود اقتصاد ایران باشند، به دنبال نجات اقتصاد ورشکسته خود و همچنین وابسته کردن بیشتر ایران به خود هستند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت