وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 آبان 1394 ساعت 11:07   |   کد مطلب: 16856
به گزارش ثامن، اولین جرقه های نقشه برای لاریجانی فردای روزی بود که در مجلس، یکی از نمایندگان، اقدام هیات رئیسه در موضوع انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات را دیکتاتوری خواند، تقریبا همه روزنامه های اصلاح طلب تیتر یکشان را به «علی آقا» اختصاص دادند و دفاع از رئیس اصولگرای مجلس! را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش نافع به نقل از  ثامن، از همان روزهای اول شروع به کار دولت یازدهم می شد این تلاش را دید که اصلاح طلبان در تلاش هستند تا از فرصت برخی اختلافات میان اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و دو طیف اصولگرا را آنهم با برچسب اصولگرای میانه‌رو و اصولگرایان تندرو از هم جدا کنند تا به قولی یار کشی کرده باشند.

در این میان با توجه به اختلافاتی که بین لاریجانی و احمدی نژاد در دولت قبل رخ داده بود محور اصلی اصلاح طلبان از جمله رسانه های اصلاح طلب و رسانه های دولتی لاریجانی بود، لاریجانی که تا همین چند سال پیش اماج حملات همین رسانه ها بودند به یکباره برایشان عزیز و نور چشمی شد البته لاریجانی هرگز به صورت مستقیم علاقه ای برای نزدیک شدن به اصلاح طلبان را از خود نشان نداده است، او فعلا سکوت کرده؛ تصمیمات خودش را می گیرد، در مجلس گاهی از دولت دفاع می کند، گاهی از اصولگرایان و گاهی از اقلیت، ولی هنوز هیچ رگه ای از پاسخ مثبت به اصلاح طلبان در او دیده نمی شود.

اولین جرقه های نقشه برای لاریجانی فردای روزی بود که در مجلس، یکی از نمایندگان، اقدام هیات رئیسه در موضوع انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات را دیکتاتوری خواند، تقریبا همه روزنامه های اصلاح طلب تیتر یکشان را به «علی آقا» اختصاص دادند و دفاع از رئیس اصولگرای مجلس! را در دستور کار خود قرار دادند.

این رسانه ها هر چند وقت یکبار خبری های از ائتلاف لاریجانی با عارف و دیگر اصلاح طلبان را تیتر یک خود می کردند، و مدام از تفاوت لاریجانی با دیگر اصولگریان خبر می دادند حتی اظهار نظرات و برخی رفتارهای علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی  را نیز فرصتی برای خود دانسته اند تا وی را به دلیل اظهاراتش و فاصله گرفتن از اصولگرایانی که آنها را افراطی می نامند را علتی برای نزدیکی وی به اصلاح طلبان تفسیر کنند، تااینکه این روزها و بعد از حمایت سوال برانگیز لاریجانی در تصویب برجام تاجایی که بسیاری از کارشناسان سیاسی آن را بی قانونی دانستند رسانه های اصلاح طلب دوباره علی آقا را گل خبرهای رسانه های خود کردند، روزنامه ارمان در صفحه نخست خود دو خبر مجزا برای علی آقا کار کرده است که نشان از اهمیت وی برای این رسانه دارد.

الهه کولایی فعال اصلاح طلب تا جایی برای لاریجانی اهمیت قائل شده که لاریجانی را محل اجماع اصلاح طلبان می داند که می توان فهمید که برای انتخابات آینده مجلس اصلاح طلبان با کمبود چهره برای حضور در انتخابات مواجه هستند تا جایی که همین رسانه اعتراف می کند "موضوع سرلیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلاح‌طلبان تبدیل شده است".

 همچنین کولایی می افزیاید:"برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند در شرایط کنونی سرلیستی یک شخصیت معتدل مانند ناطق نوری بیشتر به مصلحت اصلاح‌طلبان است". نشان از اعتراف به نا کار آمدی و غیر قابل پذیرش نگاه صرف اصلاح طلبی در جامعه و مردم را دارد.

این نوعی سیاست اصلاح طلبان است که به دنبال یارگیری از حزب مقابل هستند که بیش از این نیز سابقه داشته است هاشمی رفسنجانی نیز روزگاری زیر تیغ تیز هجمه اصلاح طلبان قرار داشت ولی امروز از سوی همین جریان پیشوای اعتدالی لقب می گیرد؛ شاید همین پروژه نیز امروز برای علی لاریجانی در جریان باشد و جریان اصلاح طلب که با مشکل جدی محور قرار دادن چهره های شاخص برای حضور در عرصه سیاسی کشور روبروست، تلاش می کند وجهه خود را با نزدیک شدن به رئیس مجلس بازیابی کند.

باید دید آیا لاریجانی نیز به سرنوشت هاشمی رفسنجانی تن خواهد داد یا با درک موقعیت خود در میان اصولگرایان‌، اصلاح طلبان را بیش از پیش در یارگیری های خود از میان اصولگرایان سرگردان خواهد کرد، با توجه به انچه از میان صحبت های اصلاح طلبان به گوش می رشد انها تنها به دنبال سوء استفاده از لاریجانی برای به دست آوردن کرسی های بیشتر درمجلس هستند،اما در این میان نیز اصولگرایان باید تلاش کنند تا به وحدت بیشتر و کنار گذاشتن اختلافات جزئی اجازه یارگیری به اصلاح طلبان را ندهند.

اصلاح طلبان از لاریجانی در زمان تصدی ریاست صدا و سیما زخم خورده هستند و ساده انگاری است که تصور شود اصلاح طلبان آن زخم را فراموش کرده اند، نقطه اوج تنش میان لاریجانی و اصلاح طلبان زمانی بود که جمعی از چهره های مختلف اصلاح طلب و وابسته به نهضت آزادی به دعوت حزب سبزهای آلمان به کنفرانس ضد جمهوری اسلامی در برلین رفتند، صدا و سیما با پخش گزارشی 30 دقیقه‌ای از وقایع رخ داده در این جلسه و اظهارات چهره های اصلاح طلب شرکت کننده در این کنفرانس از یک سو مورد حمایت مردم و از سوی دیگر مورد انتقاد شدید اصلاح طلبان قرار گرفت، تا جایی که ماه ها هجمه ها علیه لاریجانی ادامه داشت اما واقعیتی بود از چهره اصلاح طلبی که توسط صداو سیما به ریاست لاریجانی افشا شده بود و نمی شد آن را کتمان کرد  و لاریجانی همواره از این اقدام صدا و سیما دفاع کرده است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما