وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394 ساعت 09:06   |   کد مطلب: 16268
قله سبلان به عنوان سومین قله مرتفع ایران این روزها شاهد حضور گروه های مختلطی است که با حجاب بد به صعود مشغول هستند.

به گزارش نافع به نقل از نسیم زنجان ، این بار مانور بدحجابی از کوچه و بازار به ارتفاعات کوه ها نیز کشیده شده است و حتی این امر در ارتفاع 4811 سبلان نیز قابل مشاهده است.
قله سبلان که سومین قله مرتفع ایران محسوب می شود این روزها شاهد گروه های مختلطی است که با پوشش نا مناسب به کوهنوردی در این قله می پردازند. البته باید گفت این افراد ناآگاهانه دست به چنین اموری می زنند و باید مسئولین با ارشاد و راهنمائی آن ها را آگاه کنند و اگر آنان همچنان هنجارشکن و قانون شکن باشند، باید با آنها رفتار مناسب صورت پذیرد.
مسئولین باید بدانند که مهم‌ترین و اساسی‌ترین علت هراس و دشمنی غرب از حضور زنان مسلمان محجبه در عرصه‌های مختلف از جمله ورزشی؛‌ ترس از الگو شدن زن مسلمان برای دیگر زنان دنیا است. به ویژه آن که در شرایط کنونیِ بحران‌های خانوادگی و فرهنگی و اقتصادی جهان غرب، خدشه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره آخرین نسخه تمدنی غرب یعنی لیبرال دموکراسی وارد می‌آورد. لذا باید برنامه های فرهنگی لازم جهت آگاهی دهی به زنان ورزشکار بیشتر از گذشته برگزار شود.
در حال حاضر حدود 26 دستگاه دولتی و غیر دولتی در مساله عفاف و حجاب دخیل هستند و طبعاً کار جدی و اثرگذار در این عرصه به جهت دارا بودن صبغه فرهنگی موضوع از ظرافت ها و حساسیت های خاصی برخوردار است.این نهادها باید توجه داشته باشند که مسبلان بد حجابی هر روز در تلاش اند تا ورزشکاران زن ایرانی را نیز به سوی این امر سوق دهند.
مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک، ۲۱ اسفند ۱۳۹۱درباره زنان ورزشکاری که با حجاب در میادین حاضر می شوند فرمودند:« این مسئله بانوان و دختران ورزشکار ما که با حجاب در میدان می‌روند، خیلی چیز مهمی است. من نمی‌دانم کسانی که درصدد ارزیابی حوادث کشورند، یک ارزیابی درستی از این قضیه دارند یا نه. این، فوق‌العاده است. در کشوری از کشورهای اروپا، یک زنی را به جرم باحجاب بودن، جرئت می‌کنند چاقو می‌زنند و او را می‌کُشند؛ آن هم در دادگاه و جلوی چشم قاضی! اینجوری است. خجالت نمی‌کشند؛در دانشگاه، در ورزشگاه، در پارک، در خیابان، به حکم قانون - قانونی که جعل کرده‌اند - متعرّض زن محجبه می‌شوند. آن وقت در این فضا، توی این کشورها، یک زن محجبه در موضع قهرمان بر روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار می‌کند به این که او را تکریم و تجلیل کنند. این چیز کمی است؟ این چیز کوچکی است؟ این کار خیلی باعظمت است. واقعاً همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدانها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر می‌شوند، تشکر کنند.»

انتهای پیام/م

دیدگاه شما