وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 08:59   |   کد مطلب: 15898
راه آهن همدان و وضعیت پتروشیمی هگمتانه دو پروژه عمده‌ای هستند که در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به همدان باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش نافع به نقل از فارس، استان همدان در سوم شهریور ماه جاری میزبان رئیس جمهور بوده و قرار است در این سفر یک روزه به استان همدان با افتتاح تعدادی پروژه، دیدارهای مردمی و رسمی نیز داشته باشد.

مدیران و مسئولان استان همدان با شناسایی مشکلات مختلف در حوزه‌ها و بخش‌هایی همچون صنعت، راه و گردشگری در این سفر 24 ساعته باید همه این مشکلات را به اطلاع رئیس جمهور و هیئت همراه برسانند و نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبار و مصوبات لازم برای انجام برخی طرح‌ها و رفع مشکلات لحاظ کنند.

استان همدان از دیرباز تاکنون در حوزه حمل و نقل با مشکل مواجه بوده و سالها است که مدیران استان وعده شنیدن صدای سوت قطار را در همدان عنوان می‌کنند ولی خبری از این صدا هنوز نیست.

در این خصوص در آخرین وعده و اظهارنظر استاندار این قول را در روز خبرنگار و خطاب به اهالی رسانه داد که 200 نفر از خبرنگاران با قطار همدان به مشهد می‌روند.

وعده‌های مدیران و انتظار چندساله شهروندان برای شنیدن صدای سوت قطار نهایت به اینجا رسیده است که حسن روحانی در سفر 24 ساعته به همدان در این خصوص ورود پیدا کنند و سوت قطار را در همدان به صدا درآورد تا شاید اندکی از اعتماد مردم به مدیران و مسئولان به دلیل وعده‌های عمل نشده بازگردد.

مدیران و مسئولان استانی درباره به نتیجه نرسیدن راه آهن همدان مدام از نبود ریل و وجود تحریم‌ها و این مباحث سخن گفته‌اند و امروز با وجود مثبت دانستن نتیجه مذاکرات از سوی دولت یازدهم انتظار می‌رود رئیس جمهور با تأمین ریل لازم وضعیت این پروژه را ختم به خیر کند.

نکته اساسی دیگر در استان همدان که در این سفر باید مطرح شود تا شاید گره این مهم به دست رئیس جمهور حل شود، وضعیت پتروشیمی هگمتانه است که سالهاست روی دست همدان مانده و در این ماه‌های اخیر نیکبخت استاندار همدان نیز از باز کردن گره کور این پروژه ناتوان ماند و این امر را در جلسه شورای اداری در فامنین اعلام کرد و گفت: «دیگر نمی‌دانم چکار کنم!»، او در آن جلسه از امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس درخواست کرد جلسه‌ای را با سرمایه‌گذار این پروژه داشته باشد تا شاید وی به نتیجه برسد.

البته تلاش‌های استاندار همدان برای به سرانجام رسیدن این پروژه متوقف نشد به طوری که مهلت 6 ماهه‌ای به سرمایه‌گذار آن داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند.

پتروشیمی هگمتانه در این استان گویا محلی است برای سهم‌خواهی و سود عده‌ای خاص!

حال با توجه به سفر یک‌روزه رئیس جمهور به همدان انتظار می‌رود که رئیس جمهور درباره این پروژه تصمیمی قاطع گرفته و سرنوشت این دو پروژه را که دچار طلسم شده‌اند مشخص کرده و اعتماد مردم را به دولت و مدیران محکم کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما