وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 8 فروردين 1394 ساعت 10:24   |   کد مطلب: 13661
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه:
طوفان یمن، ریاض را درهم خواهد پیچید
طوفان یمن، ریاض را درهم خواهد پیچید
در اولین ساعات روز 5شنبه دهها فروند هواپیمای متعلق به سعودی با چراغ سبز آمریکا مردم بی گناه یمن را که در خواب بودند ،هدف قرار دادند. این اقدام ریاض ابعاد مختلفی دارد وبدون شک از سوی مردم یمن بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ حسین توسلی در یادداشتی نوشت: در اولین ساعات روز 5شنبه دهها فروند هواپیمای متعلق به سعودی و امارات وکویت وبحرین و اردن ،فضای حاکمیتی یک کشور دیگر را نقض کردند و با چراغ سبز آمریکا مردم بیگناه یمن را که در خواب بودند، هدف قرار دادند. این اقدام ریاض ابعاد مختلفی دارد وبدون شک از سوی مردم یمن بی پاسخ نخواهد ماند.

- اگرچه ملک سلمان که دچار بیماری آلزایمر است ،ممکن است تاریخ درگیریهای کشورش با حوثیها را فراموش کرده باشد،اما مردم به خوبی می دانند که ارتش سعودی درشش جنگی که تاکنون سعودیها با حوثیها داشته اند شکست خورده اند.

- عربستان سعودی وکشورهای عربی سالیانه میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی و جنگنده های نو از غرب خریداری می کنند که هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته است و علیرغم گذشت 60سال از اشغال فلسطین ، اعراب درقبال جنایات صهیونیستها درغزه و فلسطین سکوت کردند و خبری از حضور این جنگنده ها نبود اما اکنون گفته شده که دراین عملیات مشترک دهها فروند هواپیمای جنگنده کشورهای عربی مشارکت داشته اند، این جنگنده ها در زمان حمله اسرائیل به غزه کجا بودند؟

- این جنگنده ها وائتلاف عربی زمانی که تروریستهای داعش به عراق حمله کردند وصدها وهزاران انسان بیگناه را به شهادت رساندند کجا بودند؟

- سفیر سعودی در آمریکا با افتخار اعلام کرده که این شبیخون شبانه با مساعدت و حمایت آمریکاییها صورت گرفته است. سعودی باید بداند که آنچه برای آمریکا مهم است منافع است و همانطور که حسنی مبارک را رها کرد ،ارزشی به ملوک عرب نخواهد کرد.

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما