وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت 07:27   |   کد مطلب: 43011
ماده مخدر گل، یکی از خطرناک ترین مواد مخدری است که این روزها در دست جوان ها می چرخد و به اسم یک روان گردان طبیعی خرید و فروش می شود.

به گزارش نافع، از سال ٢٠١٣ مصرف ماری جوانا در ٢٠ ایالت آمریکا آزاد شد که البته در این امر اهداف اقتصادی نهفته بود . تأثیر اعتیادآور برگ ماری جوانا بسیار کم است و از همین رو دولت آمریکا حساسیت زیادی برای مقابله با آن نشان نداد. آزادسازی ماری جوانا در آمریکا و گیاهی بودن این مخدر باعث شد بسیاری در ایران تصور کنند که مخدر گل ضرری ندارد و به راحتی قابل ترک است.

گل نوعی  ماده مخدر است که  منشأ آن  گیاه  شاهدانه و شکل  ظاهری آن  شبیه ماری جواناست و به نام ماری جوانا شناخته می شود. البته گل موجود در ایران متفاوت و پرخطر تر است و اثر قوی تری دارد .

گل در واقع ،ماری جوانای تغییر ژنتیکی یافته است. ماری جوانا گیاهی است که هم نوع نر آن وجود دارد و هم نوع ماده. گل گیاه جدیدی است که با ترکیب ژنتیک ماری جوانا و انواع دیگر تولید شده و در واقع  دوجنسیتی است و برخلاف ماری جوانای طبیعی که گل‌های کمی دارد، بسیار پر گل است. در این گل‌ها چندین  برابر بیشتر از ماری جوانا ماده مخدر(THC) وجود دارد.

ماده مخدر گل چون اسم خوشایندی دارد،  در اذهان عمومی کم خطر تلقی می شود  که این تفکر اشتباه است و این ماده بسیار پرخطر است و  با  یک بار مصرف  فرد دچار اعتیاد به آن می شود. زیرا ماده مخدر گل به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج می کند و خودش جایگزین آن می گردد. در واقع، این ماده بیشتر از ماری جوانا و حشیش توهم زا و اعتیاد آور است و مصرف کننده با مصرف نکردن آن دچار اضطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، خنده های بی مورد، تپش قلب  شدید، خشکی دهان و توهم شدید می گردد.

اعتیاد به گل جزو اعتیادهای بدون درمان شناخته می شود. بیشتر روش‌های ترک که در ایران به کار گرفته می‌شود، متکی به تحقیقات و شیوه‌های درمانی در خارج از کشور است و این در حالی است که در خارج از ایران، مخدر گل یا همان مدیکال ماری جوانا برای مصارف دارویی بیماران خاص استفاده می‌شود و استفاده تفریحی ندارد. بنابراین، روش مؤثری هم برای ترک آن معرفی نشده است.

بعضی ها آن را به شکل تنباکو در قلیان می کشند، برخی دیگر داخل سیگار، یک عده ای هم با آن شیرینی درست می کنند و به فروش می رسانند. این شیرینی ها که به معجون زابلی، معجون بیرجندی و معجون بمب خنده معروف هستند همان سرخوشی کاذب را به مصرف کننده می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما