وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 شهريور 1393 ساعت 12:02   |   کد مطلب: 9428
جوکار کاندیدای اصلی نشان طلای کشتی آزاداینچئون کره جنوبی خواهد بود
در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی نام یک همدانی به چشم می خورد. کشتی گیری که در کنار دیگر نفرات تیم ملی، امید اصلی خادم برای تصاحب نشان طلا به شمار می رود.

سخن از میثم مصطفی جوکار است. دلاورمرد ملایری تیم ملی کشتی کشورمان که چند سالی است برای بدست آوردن جایگاه فعلی اش با تمام توان جنگیده و دیگر به این راحتی ها دوبنده تیم ملی را از دست نخواهد داد.

روزی که میثم جوکار با 22 سال سن در المپیک پکن شرکت کرد، خیلی ها پیش بینی روزهای سخت و دشوار را برای این ورزشکار کرده بودند، چراکه عضو همدانی تیم ملی در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا حریف کم تجربگی خود نشد و تا سال ها دود ناپختگی او به چشمانش رفت.

مصطفی جوکار اما دو سال بعد از المپیک کم کم آب رفته را به جوی بازگرداند و با تلاشی وصف ناپذیر خود را برای آینده مهیا کرد. قهرمان آسیا در این چند سال نفرات گردن کلفتی چون احسان لشگری را مقابل خود می دید و از سویی کمی هم با بی مهری مواجه شد تا دوبنده تیم ملی در مسابقات بزرگ چند سالی به  رفقای رقیب او برسد.

عضو تیم ملی در المپیک پکن در جام های تختی دوبار عنوان قهرمانی را بدست آورد و در دو دوره لیگ برتر باشگاه های کشور هم عناوین فنی ترین و امتیاز آورترین کشتی گیر را به نام خود کرد تا کم کم کادر فنی تیم ملی حساب دیگری روی او باز کنند.

میثم جوکار اما در انتخابی های تیم ملی خیلی موفق نبود تا اینکه در آخرین دوره برگزاری انتخابی تیم ملی و البته با کمک فرایندی که کادر فنی تعریف کرده به دوبنده تیم ملی در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی رسید.

خادم ابتدا برای اعزام مصطفی جوکار به بازی های جهانی “تاشکند” و بازی های آسیایی تردید داشت اما از آنجایی که بازی های اینچئون برای کادر فنی تیم ملی از اهمیت بیشتری برخوردار است دست آخر جوکار مسافر اینچئون شد تا با تکیه بر تجربیات خود بتواند گردن آویز مدال آن هم از نوع خوش رنگش باشد.

در دوره قبلی بازی های آسیایی، جمال میرزایی و صادق گودرزی کشتی گیران همدانی تیم ملی دو نشان ارزشمند طلا برای کاروان ورزشی کشورمان بدست آوردند و حالا میثم مصطفی جوکار می خواهد کار شایسته این دو قهرمان را تکمیل کند.

اتفاقی که به هیچ وجه دور از دسترس نیست و با توانایی هایی که از جوکار سراغ داریم قطع به یقین او کاندیدای اصلی نشان طلا در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی خواهد بود.

دیدگاه شما