وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 10:37   |   کد مطلب: 9102
همایش عقلانیت در حکمت سینوی در همدان آغاز شد
همایش عقلانیت در حکمیت سینوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در همدان آغاز به کار کرد.

ه گزارش نافع به نقل از تسنیم، صبح امروز با حضور رئیس بنیاد بوعلی سینا، جمعی از شخصیت‌های کشوری در عرصه حکمت و فلسفه و مسئولان استانی همدان به مقام برجسته حکیم هزاره‌ها ابوعلی سینا، ادای احترام شد.

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در این آئین ضمن تقدیر از حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی اظهار کرد: نکوداشت انسان‌های بزرگ نکوداشت بشریت است و به هر میزان که به مقام اندیشمندان و فرهیختگان ارج نهاده شود به همان مقدار نیز اندیشه آنان در جامعه جاری و ساری می‌شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه همدان نیز در این مراسم همزمانی «روز همدان» و «روز جهانی پزشک» را مایه مباهات دانست و افزود: مردم دارالمجاهدین همدان این افتخار را دارند که روز برگداشت حکیم هزاره‌ها همزمان با روز بزرگداشت همدان باشد.

وی ضمن تجلیل از مقام علمی و عرفانی بوعلی‌سینا تصریح کرد: همه خدمتگزارانی که در طول تاریخ بشر خدمت کرده‌اند در جامعه دارای جایگاه و مقام بالایی هستند و همواره باید مورد احترام باشند.

پس از این آئین همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» به صورت رسمی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای بررسی این مهم در اندیشه بوعلی سینا، برگزار شد.

دیدگاه شما