وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 09:32   |   کد مطلب: 8679
مسئله فلسطین و غزه مهمترین مسئله جهان اسلام است
خطیب نماز جمعه کبودراهنگ گفت: در حال حاضر مسئله فلسطین و غزه مهمترین مسئله جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام یوسف روحانی در خطبه‌های نماز جمعه کبودراهنگ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دنیا در حالی نظاره گر جنایات وحشیانه و گرگ صفتانه رژیم نژادپرست صهیونیستی در فلسطین اشغالی است که این رِژیم به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیست.

وی با اشاره به حمایت دولت انگلستان در تشکیل رژیم صهیونیستی در ۶۶ سال پیش گفت: این رژیم در حالی در سرزمین اشغالی فلسطین دولتی نامشروع و جعلی تشکیل داده است که از تاریخ تشکیل خود غیر از جنایت حاصلی نداشته است .

امام جمعه کبودراهنگ این رژیم را جرثومه فساد عنوان کرد و گفت: بشریت از تاریخ تشکیل این رژیم تا کنون به غیر از جنایت و قتل و فساد از آن چیزی ندیده است.

روحانی با اشاره به نامه یک پزشک نروژی به اوباما گفت: اگر اسرائیلی ها و حامیان آنان بویی از انسانیت برده بودند و قلب انسانی داشتند حداقل به کودکان بی گناه رحم می کردند.

وی گفت: رژیم نژاد پرست اسرائیل در طول چند روز بیش از ۱۵۰۰ نفر انسان را به خاک و خون کشید در حالی که بیش از یک سوم آنان کودک و بی گناه بودند.

خطیب جمعه کبودراهنگ ملت فلسطین را بهترین انسان های دنیا دانست که با وجود همه ظلم هایی که در حق این ملت صورت می گیرد اما خداوند را شکر می کنند و در برابر ظالمان مقاومت می کنند.

وی به سکوت مرگبار کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: پشتیبانی مالی برخی کشورهای عربی از اسرائیل نشان می دهد که سران این کشورها نه تنها مسلمان نیستند بلکه بویی از انسانیت هم نبرده اند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری و جنبش مشروطیت گفت: این عالم بزرگ جهان اسلام پرچمدار مشروطه مشروعه بود که با دسیسه های انگلیس و عوامل داخلی آنها مظلومانه به شهادت رسید.

ایشان ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به رهنمودهای امام راحل گفت: امام امت نماز جمعه را پشتوانه انقلاب و دژ محکم اسلام می دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شور هر چه بیشتر برگزار شد و امروز شاهد برگزاری بیش از هفتصد نماز جمعه در سراسر کشور هستیم.

وی از حضور گسترده مردم کبودراهنگ و روستاهای اطراف در نماز جمعه تقدیر کرد و گفت: حضور مردم در نماز جمعه نشانه حمایت مردم از نظام و ارزش های اسلامی است.

روحانی به حضور پرشور مردم شهرستان کبودراهنگ در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت : مردم ولایت مدار این شهرستان همواره ثابت کرده اند که در دفاع از حقوق مظلومان پایدار هستند و از ارزش های اسلامی دفاع می کنند.

دیدگاه شما