وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393 ساعت 10:41   |   کد مطلب: 8201
آغاز به کار دوربین های ثبت تخلف رانندگی درهمدان
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با آغاز به کار استفاده از دوربین های ثبت تخلف در شهر همدان از روز گذشته(یکشنبه)، 700 تخلف رانندگی در یک روز توسط این دوربین ها ثبت شد.

سرهنگ حسین طلایی افزود: بیشترین مورد تخلف ثبت شده توسط این دوربین ها سرعت 118 کیلومتر در ساعت مربوط به یکدستگاه خودرو سواری پژو در بلوار ارتش است در حالیکه سرعت مجاز در این معبر 70 کیلومتر در ساعت است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه رانندگان باید همواره قانون را رعایت کنند ولی با توجه به آگاه نبودن رانندگان از نصب دوربین ثبت تخلف در نخستین روز از اجرای این طرح برای خودروهای متخلف قبض جریمه صادر نشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تاکید کرد: تخلفات رانندگان در بلوارهای شهر همدان از این پس با دوربین ثبت و به صورت سیستمی برای آنها جریمه صادر می شود.

وی یادآوری کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی در کنترل تخلفات حادثه ساز از سالها پیش در کشور در حال اجرا است و در شهر همدان نیز با همکاری شهرداری این امر مهم اجرایی شد.

سرهنگ طلایی اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی از آغاز فعالیت دوربین های ثبت تخلف ، هماهنگی هایی با شهرداری همدان برای نصب بنر در اماکن پرتردد صورت گرفته و همچنین از طریف رسانه ها نیز اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: تعدادی از تخلفات رانندگان که از طریق دوربین ثبت تخلف ثبت شده است به صورت ارشادی به درب منزل رانندگان متخلف ارسال می شود.

وی افزود: دوربین های ثبت تخلف در مکان های پرتردد و حادثه خیز شهر همدان نصب شده و این مکان ها طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین سهم را در سوانح فوتی و جرحی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از این تجهیزات و کنترل رفتار رانندگان خطر ساز شاهد کاهش سوانح رانندگی در شهر همدان باشیم.

میزان متوفیان سوانح رانندگی درون شهری در سه ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما