حسین رضوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم که چگونه دانشآموزانی با ذهن محققپرور تربیت کنیم.
وی افزود: اگر بتوانیم دانشآموزان محقق را در آموزش و پرورش تربیت کنیم، این دانشآموزان در مراحل بعدی، در دانشگاه به محققان برجسته کشوری تبدیل خواهند شد.
رئیس دانشگاه بوعلیسینا با بیان اینکه نباید از دانشآموزان بیشتر از حد توانشان انتظار داشت، عنوان کرد: دانشآموزان در سنین پایین از نظر علمی و سطح دانش قادر نیستند در رابطه با موضوعاتی مانند سلولهای بنیادین، سرطان یا هوا فضا تحقیق کنند.
رضوان اضافه کرد: بنابراین مهمترین مسئله این است که دانشآموزانی با ذهن فعال تربیت کنیم که بتوانند در مورد هر مسئلهای که با آن برخورد میکنند فکر کنند و اگر سؤالی دارند، با اعتماد بهنفس بپرسند.
وی در ادامه با اشاره به نقش معلم در پرورش دانشآموزان محقق، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئولیت معلمان ما پرورش محقق است و آنها باید دانشآموزان را طوری تربیت کنند که در آینده بتوانند بهخوبی پژوهش کنند.
رئیس دانشگاه بوعلیسینا با اشاره به اینکه برای رسیدن به جایگاه مناسب در سطح جهانی باید پژوهشهای بنیادی انجام دهیم، بیان کرد: بدون پژوهشهای بنیادی نمیتوان پژوهشهای کاربردی را تعریف کرد.
رضوان همچنین افزود: خوشبختانه کشور ما در سالهای اخیر بیشترین سیر پیشرفت را در بین کشورهای دیگر داشته است.
وی با بیان اینکه کشور ما در دانش بنیادین حرف برای گفتن دارد و در این زمینه جزء کشورهای مطرح است، خاطرنشان کرد: محققان ما در شرایط ویژه مانند کرونا بهخوبی توانستند مسئله را حل کرده و به موفقیتهایی برسند.
رئیس دانشگاه بوعلیسینا در پایان با تأکید بر اهمیت پژوهش در جامعه، گفت: هرچقدر اهداف جامعه متعالیتر باشد، موضوع پژوهش جدیتر گرفته میشود، چرا که با پژوهش میتوان به اهداف متعالی جامعه دست یافت و مسائل جامعه را حل و فصل کرد.
انتهای خبر/
دیدگاه شما