وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 2 مهر 1403 ساعت 12:14   |   کد مطلب: 43623
مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین اولین پاسخ و واکنش کوبنده نیروی هوایی و عملیات کمان ۹۹ با حضور امام جمعه و استاندار همدان و خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان شامگاه دوشنبه در این آیین گفت: تجهیزات دشمن بسیار بیشتر از ما در جریان جنگ تحمیلی بود علاوه بر این ۳۶ کشور از رژیم بعثی پشتیبانی و حمایت کردند

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان این مرز و بوم اجازه ندادند به یک وجب از خاک کشورمان تجاوز شود.

وی تاکید کرد: این رشادت ها که به همت جوانان در دفاع مقدس رخ داد برای نسل امروز به افتخار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: وقتی پیشکسوتان دفاع مقدس از رشادت های خود تعریف می کنند، جوانان این مرز و بوم با افتخار سر خود را بالا می گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کشورهایی در جنگ موفق بودند که با اراده در مقابل دشمنان متجاوز ایستادند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: هر چند برخی معابر و خیابان ها به نام شهدای خلبان مزین شده اما باید بیشتر به این عزیزان توجه شود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز گفت: ۳۱ شهریور کمتر از سه ساعت پس از تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران، مردانی از جنس غیرت پوتین پوشیدند و به تحلیل گران و کارشناسان دشمن و کسانی که می گفتند کمتر از یک هفته به تهران می رسیم سیلی محکمی زدند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی افزود: به پرواز درآوردن جنگنده دارای مهمات برای هدف قرار دادن دشمن در خارج از کشور خیلی سخت است چرا که در این عملیات ها درصد خطا و بازنگشتن زیاد بود.

وی اضافه کرد: عملیات کمان ۹۹ لرزه بر اندام دشمنان بعثی، صدام حسین و حامیان او انداخت.

عملیات راهبردی هوایی کمان ۹۹ با هدف انهدام تهاجمی رژیم بعث عراق با رمز کمان ۹۹ ، در سال ۵۹ انجام شد.

در این عملیات ۱۶۰ فروند هواپیمای جنگی و پشتیبانی ۶۰ هواپیما اقدام به بمباران پایگاه هوایی کرکوک، موصل، الرشید، حبانه، ناصریه، شعیبیه، کوت المثنی و پایگاه نظامی نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق کردند.

در این عملیات که یک روز به طول انجامید نیروی هوایی ایران ۳۰۰ سورتی پرواز انجام دادند که ۲۲۳ پرواز با هدف بمباران تهاجمی علیه پایگاه ها و مراکز راهبردی عراق صورت گرفت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما