وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 شهريور 1403 ساعت 10:09   |   کد مطلب: 43555
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آبرسانی به ۴۹۰ روستا در قالب طرح‌های جهاد آبرسانی خبر داد.

به گزارش نافع،فرهاد بختیاری‌فر پیرامون عملکرد این شرکت در سه سال گذشته، گفت: ساخت ۱۰۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز ۹۶ حلقه چاه، توسعه و اصلاح خط انتقال آب آشامیدنی به طول ۲۵۰ کیلومتر، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ، آبرسانی سیار به حدود سالانه ۲۲۰ روستا، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب به طول ۳۰۰ کیلومتر، اصلاح و بازسازی سه هزار و ۱۶۴ رشته انشعاب فرسوده از مهمترین اقدامات این شرکت است.

او استانداردسازی پنج هزار و ۳۶۵ رشته انشعاب آب، تعویض ۳۷ هزار و ۴۸۷ فقره کنتور فرسوده، نشت‌یابی ۲ هزار و ۱۰۱ کیلومتر شبکه توزیع آب و نشت‌یابی ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ رشته انشعاب آب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان همدان خواند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی به روستا‌های استان از مهمترین اقدامات ما در سه سال گذشته بوده و آبرسانی به ۴۹۰ روستا در قالب طرح‌های جهاد آبرسانی در دستور کار ما قرار دارد.

بختیاری فر گفت: بهره‌برداری از ۱۴ دستگاه آب شیرین کن و جایگزینی ۴۶۷ سامانه گندزدایی ایمن آب ژاول با سامانه‌های پرخطر گازکلر برای ارتقای کیفیت آب شرب انجام شده است و ۱۷ دستگاه آب شیرین کن نیز در حال ساخت است.

او درباره پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، گفت: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در قالب قرارداد نخست جهاد آبرسانی با اعتبار ۵۰۹ میلیارد تومان در حال انجام است و این طرح ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما