وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 28 آبان 1402 ساعت 08:15   |   کد مطلب: 43407
مدیر کل کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان و نوجوانان استان همدان:
فعالیت‌های خانواده محور به کانون اضافه شد
مدیر کل کانون‌ پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اضافه شدن فعالیت‌های خانواده محور به کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد و گفت: کارگاه‌های مهارت برقراری ارتباط با کودک و نوجوان برای پدر و مادرها برگزار می‌شود.

به گزارش نافع، معصومه ابراهیمی هژیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر‌همدان» با بیان اینکه کانون‌ پرورش فکری کودک و نوجوان تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در سطح کشور است گفت: استان همدان دارای ۴۴ کتابخانه ثابت، سیار و پستی است که ۶۲ فعالیت را همسو با فرهنگ ترویج کتاب و کتابخانی دارد و هر کتابخانه شامل ۱۲ هزار جلد کتاب تخصصی کودک و نوجوان می باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افزود: فعالیت‌ها در رشته‌های هنری است که با ذهن و روح کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت سرو کار دارد.
ابراهیمی هژیر با بیان اینکه رنج سنی ثبت نام در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۴ سال تا ۲۲ سال است گفت: کلاس‌ها به صورت حضوری و آنلاین در سراسر کشور برگزار می‌شود برای این منظور، متقاضیان می توانند به سایت این مرکز به نشانی kpf.ir مراجعه کرده و یا به کتابخانه‌های ثابت مراجعه کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه برخی از کارگاه ها،‌‌ کارگاه‌های تخصصی هنری هستند که هزینه بسیار کمی از کودکان دریافت می شود که همه کودک و نوجوانان بتوانند در این کلاس ها شرکت کنند، اظهار کرد: فعالیت‌های عمومی شامل کتابخوانی، معرفی شخصیت، معرفی مکان، معرفی زمان، قصه گویی، داستان گویی، داستان نویسی، و رو خوانی رایگان است.
وی رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار دانست و گفت: اغلب کتابخانه‌های ما در حاشیه شهر قراردارند و کتابخانه های سیار ، هرماه ۲۰ روستا می روند وکتاب امانت می‌دهند، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی مثل نمایش، فیلم، انیمیشن، درست کردن کاردستی، قصه گویی، سفال‌گری انجام می‌دهند.

ابراهیمی هژیر افزود: روستاهایی که دسترسی به شهر ندارند کتاب توسط کتابخانه‌های پستی برایشان پست می‌شود و هنگام برگشت با همان پاکت‌ها، کتاب ها را برایمان پست کنند که هیچ هزینه‌ای برایشان نداشته باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هدف اصلی کانون را کشف استعداد کودکو نوجوان دانست و گفت: کسانی که عضو کانون هستند درتمام فعالیت‌های فرهنگی هنر‌ی ادبی به صورت رایگان شرکت داده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما