وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 12:07   |   کد مطلب: 43395
سرپرست آموزش‌وپرورش نهاوند خبر داد:
درخشش دانش‌آموز مستندساز نهاوندی
سرپرست آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: دانش‌آموز نهاوندی رتبه «شایسته تقدیر» جشنواره ملی فیلم «فهما» را کسب کرد.

محمد قیصری در گفتگو با خبرنگاران گفت: حسن سهرابی دانش‌آموز پایه دوازدهم رشتهٔ انسانی دبیرستان مبتکران نهاوند موفق شد در جشنواره ملی فیلم فهما رتبه شایسته تقدیر را کسب کند.

وی افزود: این دانش‌آموز نهاوندی که عضو کانون فرهنگی تربیتی شهدای روستای تکه شهرستان نهاوند است با دو اثر مستند «سنت قالی‌شویان در مسجد روستای تکه» و «انقلاب در نهاوند» در این جشنواره شرکت کرد.

قیصری بیان کرد: این دانش‌آموز به‌عنوان تنها فیلم‌ساز مسجدی است که برای دومین بار در ۴ سال اخیر، به‌عنوان شایسته تقدیر در رویداد ملی فهما _ در بین چند هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد معرفی و برگزیده می‌شود.

سرپرست آموزش‌وپرورش نهاوند خاطرنشان کرد: تاکنون با کمک کانون فرهنگی تربیتی شهدای تکه و برادران سهرابی بیش از ۱۵ فیلم مستند کوتاه و بلند تهیه و تولید و از شبکه‌های استانی و سراسری صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز این دانش‌آموز توانست با اثر «بانوان جهادی» در جشنواره ملی عمار در شیراز، رتبه برتر کشور را کسب نماید.

کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه به‌عنوان تنها کانون فرهنگی و هنری روستای موفق استان همدان است که به‌واسطه فعالیت‌های گسترده مسجدی برای دومین بار متولی در چهارمین دوره از این رویداد ملی به‌عنوان شایسته تقدیر در کشور دست می‌یابد.

بنا به اعلام دبیرخانه برگزاری این رویداد پس از طی فرآیند ارزیابی و بررسی آثار و گزارش‌های ثبت‌شده کانون‌های مسجدی در سامانه بچه‌های مسجد در سه سطح پالایش اولیه، ارزیابی استانی و ارزیابی ملی ۱۲۰ کانون برتر در رواق‌های دوازده‌گانه و همچنین ۱۵ کانون برتر طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» معرفی شدند.

در کشور بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که حدود ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها مستقر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما